FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.17, 18:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 59 Reply Print
Author Topic: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä  (Read 116920 times)
Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #620 on: 27.08.11, 11:51 »

Missä kohtaa se sinut heittää ulos? Nousussa vai heti connectauksen jälkeen vai?

Nousussa. Ja kun ilmassa yrittää yhdistää uudelleen, se heittää voin viiden minuutin kuluttua saman ilmoituksen kanssa.

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
ALind
Former member
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #621 on: 27.08.11, 15:13 »

Onko lentosuunnitelmassasi lähtö -ja tulokenttä muotoa esim. EFHK ja EFKU?
Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #622 on: 27.08.11, 19:44 »

Onko lentosuunnitelmassasi lähtö -ja tulokenttä muotoa esim. EFHK ja EFKU?

On kyllä. Voisiko se ongelma johtua siitä, että reitissä on jotain mätää?

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Olli Talso
Offline Offline

Posts: 2051
Date Registered: 20.08.06

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #623 on: 27.08.11, 19:47 »

On kyllä. Voisiko se ongelma johtua siitä, että reitissä on jotain mätää?
Ei voi johtua siitä. Oliskos sulla heittää screenshottia plaanista?

Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #624 on: 27.08.11, 20:11 »

Eipä onnistu screenshotin otto. Tässä kuitenkin suttuinen kuva, ja vieläpä väärinpäin, mutta kyllä siitä selvää saa.  thmbup

http://imageshack.us/f/24/pic001rp.jpg/

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #625 on: 27.08.11, 20:45 »

Jos ei muuta niin reitti on ainakin pitkä kuin nälkävuosi  Cheesy Jokaista pistettä ei tarvitse väylällä erikseen runtata sinne, jos vaikka lennät N851 -väylää välillä LEBDA-TRS voit merkitä LEBDA N851 TRS, eikä piste pisteeltä LEBDA N851 MOSIN N851 ... ... ... N851 TRS  Smiley Se on nimenomaan yksi tuon väyläsysteemin näppäryyksistä, pitkiäkin välejä voi matkata samalla väylällä eikä silti tarvitse rustata koraania plaaniin  Tongue
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #626 on: 28.08.11, 08:32 »

Onko IVAO:ssa sallittua lentää pelkästään VOR:eilla suunnistamalla, ettei käytä SID:ejä/STAR:eja?

Voi suunnistaa vaikka pelkällä kartalla jos haluaa.

-JukSii-
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3313
Date Registered: 18.12.01

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #627 on: 04.09.11, 17:53 »

Jokaisella Ivao lennollani on mukanani outo pilvirykelmä, joka seuraa konetta (liikkuu samassa tahdissa kuin koneeni). Mistähän moinen oikein syntyy?

Käytän Ivap 1.3.8 ohjelmaa, ja sen luomaa säätä.

Tässä kuvassa normaali pilviä + mainitsemani "konetta seuraavat pilvet".

[ attachment removed / expired ]

Ja tässä kuvassa vain nuo konetta seuraavat pilvet.

[ attachment removed / expired ]

T: Mika

Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #628 on: 10.10.11, 13:49 »

Miksei eilinen EFOU-EFHK -lentoni IVAO:ssa näkynyt tuolla IVAO Finlandin "Liikenne Suomessa" -kohdassa? Eikä näytä näkyvän myöskään tämänhetkinen EFHK-EFJY -lento.

Ei sillä että se niin tärkeää olisi. Ihmettelen vaan.

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #629 on: 10.10.11, 13:50 »

Näkyyhän se siellä. Kestää vain aikansa päivittyä. Smiley
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1685
Date Registered: 25.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #630 on: 10.10.11, 18:25 »

Miksei eilinen EFOU-EFHK -lentoni IVAO:ssa näkynyt tuolla IVAO Finlandin "Liikenne Suomessa" -kohdassa? Eikä näytä näkyvän myöskään tämänhetkinen EFHK-EFJY -lento.

Ei sillä että se niin tärkeää olisi. Ihmettelen vaan.

Sulla oli jossakin vaiheessa lentoa plaanissa määränpäänä EHFK ehkä johtuupi siitä tuo näkymättömyys.  Wink

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #631 on: 10.10.11, 18:34 »

Sulla oli jossakin vaiheessa lentoa plaanissa määränpäänä EHFK ehkä johtuupi siitä tuo näkymättömyys.  Wink

Jaaha, eli user error taas.  Grin

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Jouka Ahponen
Offline Offline

Posts: 893
Date Registered: 03.07.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #632 on: 16.10.11, 18:49 »

En tiedä onko täällä jo kysytty, mutta olisi kiva tietää lisää noista remakseista. Varsinkin noista ajoista: onko ne siis aikoja jolloin arvioidaan saapuvan uuteen ilmatilaan ja mistä noi ajat voi saada selville. vroute tai rfinder ei noita näytä. Tarkoitan siis noita aikoja EET/ EETT0012 EFIN030 jne jne... (ajat heitetty päästä).

-Jouka


UPL
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #633 on: 17.10.11, 07:55 »

EET-ajat ovat aikoja lentoonlähdöstä. EFIN0013 = 13 minuuttia lentoonlähdöstä Suomen firriin, ESAA0034 = 34 minuuttia lentoonlähdöstä Ruotsin firriin. Nuo ajat riippuvat maanopeudestasi, joka taas riippuu ilmanopeudestasi ja mm. tuulista. FSBuildista nuo esimerkiksi saa selville kun tietää mikä on kunkin firrin rajapiste.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #634 on: 17.10.11, 20:56 »

Jepulis ja verkossa niiden funktio on lähinnä silmäkarkkina oleminen. Monet firmat niitä kuitenkin lykkäävät plaaneihinsa vaikkeivät ilmeisesti pakollisia ole Tongue
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #635 on: 30.11.11, 15:13 »

Pari perustavanlaatuista tyhmää kysymystä:

1. Miten tietää missä vaiheessa pitää ottaa lähestymislennonjohtoon/torniin/aluelennonjohtoon yhteyttä, jos muuta johtoa ei ole paikalla siirtämässä ja on sitä ennen unicomilla?
2. Onko suunnitelmissa pakko käyttää TAS:ia (esim. Euroopassa)?
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #636 on: 30.11.11, 15:17 »

1. Miten tietää missä vaiheessa pitää ottaa lähestymislennonjohtoon/torniin/aluelennonjohtoon yhteyttä, jos muuta johtoa ei ole paikalla siirtämässä ja on sitä ennen unicomilla?
Lähestymiseen joskus minua neuvottiin ottamaan yhteyttä parikymmentä mailia ennen STARin ensimmäistä pistettä... esim. EFHK:lla tyyliin 20nm ennen LAKUT/PEXEN jne... torniin olen yleensä huudellut kun ollaan loppuosalla / tulossa siihen. Aluelennonjohtoon varmaan sama kuin lähestymiseenkin, vähän ennen alueen rajaa. Ja kyllähän se LJ ilmoittaa jos menee liian myöhään, että ota yhteys sillä ja sillä taajuudella...
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #637 on: 30.11.11, 15:25 »

Lähestymiseen joskus minua neuvottiin ottamaan yhteyttä parikymmentä mailia ennen STARin ensimmäistä pistettä... esim. EFHK:lla tyyliin 20nm ennen LAKUT/PEXEN jne... torniin olen yleensä huudellut kun ollaan loppuosalla / tulossa siihen. Aluelennonjohtoon varmaan sama kuin lähestymiseenkin, vähän ennen alueen rajaa. Ja kyllähän se LJ ilmoittaa jos menee liian myöhään, että ota yhteys sillä ja sillä taajuudella...
Selvä. Mutta mistä tietää aluejohdon rajat käytännössä, jos sitä sattuu olemaan reitillä?
edit: IVAO Finlandin sivuilta en löytänyt. Atis:ta ei saa ellei ole johtoa jossain positiossa?
« Last Edit: 30.11.11, 15:34 by Niko Leppänen »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #638 on: 30.11.11, 15:33 »

Selvä. Mutta mistä tietää aluejohdon rajat käytännössä, jos sitä sattuu olemaan reitillä?
No mulla on servinfo / ivae päällä ja siitä saa jotain vihiä... ja jostain netistä sai eurocontrollin UIR-kartan tjsp... jollain on varmaan linkkiä ko. tiedostoon... Grin
Niko Leppänen
Offline Offline

Posts: 846
Date Registered: 01.02.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #639 on: 30.11.11, 15:38 »

No mulla on servinfo / ivae päällä ja siitä saa jotain vihiä... ja jostain netistä sai eurocontrollin UIR-kartan tjsp... jollain on varmaan linkkiä ko. tiedostoon... Grin
Ivae on tuttu. Ne siis näkee joistain kartoista? Ivaesta niitä ei kyllä kovin tarkasti saa?
Pages: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 59 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1