Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (129/235) > >>

Pe7e:
Quote

Selvä. Mutta mistä tietää aluejohdon rajat käytännössä, jos sitä sattuu olemaan reitillä?

No mulla on servinfo / ivae päällä ja siitä saa jotain vihiä... ja jostain netistä sai eurocontrollin UIR-kartan tjsp... jollain on varmaan linkkiä ko. tiedostoon...

leppäkeihäs:
Quote

No mulla on servinfo / ivae päällä ja siitä saa jotain vihiä... ja jostain netistä sai eurocontrollin UIR-kartan tjsp... jollain on varmaan linkkiä ko. tiedostoon...

Ivae on tuttu. Ne siis näkee joistain kartoista? Ivaesta niitä ei kyllä kovin tarkasti saa?

Mo-jo:
Reittipisteistäkin saa sen määriteltyä, esim FSBuild:n avulla. Piste X --> FIR/UIR X. Eli esimerkiksi tullesasi Helsinkiin päin, navlogissa reittipisteenä ALAMI, joka on myös samalla ESAA- ja EFIN FIR:n rajalla... Siitä sitten voipi huomata, että ottaa EFES_CTR (Tampereen alue) yhteyttä ennen tuota ALAMI-pistettä.

Olipas oudosti selitetty  

Quote

Ivae on tuttu. Ne siis näkee joistain kartoista? Ivaesta niitä ei kyllä kovin tarkasti saa?

Päivität sen IVAE:n ja FIR:n päällä näkyy "rajattu alue", eli ATC on paikalla. Näin tiedät oman sijaintisi perusteella, mihin ATC-positioon otat yhteyttä.

leppäkeihäs:
Quote

Reittipisteistäkin saa sen määriteltyä, esim FSBuild:n avulla. Piste X --> FIR/UIR X. Eli esimerkiksi tullesasi Helsinkiin päin, navlogissa reittipisteenä ALAMI, joka on myös samalla ESAA- ja EFIN FIR:n rajalla... Siitä sitten voipi huomata, että ottaa EFES_CTR (Tampereen alue) yhteyttä ennen tuota ALAMI-pistettä.
Päivität sen IVAE:n ja FIR:n päällä näkyy "rajattu alue", eli ATC on paikalla. Näin tiedät oman sijaintisi perusteella, mihin ATC-positioon otat yhteyttä.

Siis siinä tapauksessa, että on toisella koneella Ivae auki.

OttoPOI:
Quote

Reittipisteistäkin saa sen määriteltyä, esim FSBuild:n avulla. Piste X --> FIR/UIR X. Eli esimerkiksi tullesasi Helsinkiin päin, navlogissa reittipisteenä ALAMI, joka on myös samalla ESAA- ja EFIN FIR:n rajalla... Siitä sitten voipi huomata, että ottaa EFES_CTR (Tampereen alue) yhteyttä ennen tuota ALAMI-pistettä.

Olipas oudosti selitetty  

...

Jep, mutta esimerkiksi Saksassa missä yksi fir on jaettu useampaan eri yksikköön tämä homma ei päde koska pisteet eivät ole yksiköiden rajalla. Silloin paras tapa lienee tuo Dolomynumin/Ivaen vahtaaminen tai "pahimmassa" tilanteessa odottaa vain sitä forcea johtajalta.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page