Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (149/235) > >>

Lauri FIN918:
No itse asiassa hän kyseen alaisti minua mutta selvitimmekin jo asian. Jos ihan totta et aio vastata niin elä ainkaan hämmennä minua

OH-TDI:

No itse asiassa hän kyseen alaisti minua mutta selvitimmekin jo asian. Jos ihan totta et aio vastata niin elä ainkaan hämmennä minua

No mihin lopputulokseen päädyitte?

teuro:

Yksi henkilö tuli ivaossa kysymään minulta seuraavaa:

Saako IVAO:ssa mm. pitkällä legillä kesken disconnectata ja jossain n. 3h:n päästä reconnectata(toki niin että ei ole atc:n alainen)?

Lauri

Ainakin WT (world tour) legeillä sallitaan pienet tauot, sekä 20 minuutin katkos, jos kone / simulaattori kaatuu. Tauot pitää hoitaa tilanteeseen sopivalla tavalla, eikä koskaan valvotussa ilmatilassa. Alla vielä lainaus yleisistä ohjeista, joista löytyy suoraan ohje Laurin kysymmykseen.

6.2.1 - For the enjoyment of all members, it is strongly recommended that you connect as a pilot user only if you intend to complete your entire flight. Exceptions are given to "long haul" flights where a pilot user may chose to only complete a portion of a flight and return later to complete the remaining portion. In this case, pilot users are encouraged to disconnect and reconnect while over the ocean where the possibility of a conflict is minimal. This rule does not apply to any tour which has its own rules.

6.2.1a - If disconnecting during a flight to connect at a later time (as described in 6.2.1) , the user should check to see if any ATC is online in the vicinity. If ATC is online, the user should inform the controller the position they wish to connect in before doing so.

Lauri FIN918:

Kyllä minä ihan taatusti olen disconnectannut ja tulen vastedeskin niin tekemään jos tilanne vaatii. Kun mamma ei käy kaupassa yms. asioita hoida puolestasi niin välillä vaan tulee ylläreitä jotka vaan pitää hoitaa. Toki olen aina takaisin linjoille tullut tyhjään ilmatilaan. Tällaisella asialla on aivan munatonta kyllä jeesustella, kunhan homman hoitaa ilman että kenellekään tulee vahinkoa.

Tällein itsekkin tehnyt. Helposti jollain euroopan sisäisellä vanhemmat marmattaa että ostokset pitää tehdä niin ei auta kun offille ja kun tuun takas ja huomaan että ei ole ATC:ta niin eiku takas taivaalle. Tietysti vilkuilen samalla että ei ole trafiikkia välittömässä ympäristössä.

joonasmi:
Mikäs Suomen onlineday se tälläinen lauantai on kun ei ketään ole piuhoissa, saatikka lentämässäkään. :/ Harmillisen hiljaista on ollut monena vkloppuna, vai olenko erehtynyt päivästä?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page