FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 02:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 60 Reply Print
Author Topic: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä  (Read 123438 times)
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #780 on: 09.09.12, 17:42 »

Ei varmasti ole. Mutta jos muuta johtoa ei ole niin miksei? Saat palvelua vähän pidemmälle.
Mullakin on joskus ollut niin että laskussa Manchesterissa ei kerran ollut muuta kuin Ground paikalla, ja siihen piti ottaa yhteyttä siihen aikaan ku torniin pitäis.

Topias Rossi

Njoo mut tutkapalvelua tornilta.... Huh


FSLabs Support Team
Topias Rossi
Offline Offline

Posts: 339
Date Registered: 22.01.11

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #781 on: 09.09.12, 17:49 »

No onhan se vähän outoo kyl..


Kyllä se lehmäkin lentää kun sille tarpeeksi vauhtia antaa...
Tiesin että lukisit tämän
Joonas Miettinen
Offline Offline

Posts: 122
Date Registered: 13.03.12

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #782 on: 12.09.12, 20:35 »

Mikäli Ivappi katkeaa kesken lennon, tarvitseeko lentosuunnitelmaa lähettää uudelleen kun yhdistelee takaisin linjoille?

"Muita pystyn vielä jonkun verran kusettamaan, mutta itseäni en enää. Se on loppujen lopuksi aika hyvä olotila."
 - Vesa-Matti Loiri

www.keskenerainen.com
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #783 on: 12.09.12, 20:38 »

Mikäli Ivappi katkeaa kesken lennon, tarvitseeko lentosuunnitelmaa lähettää uudelleen kun yhdistelee takaisin linjoille?

Kyllä minä olen aina itse lähettänyt.

Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #784 on: 12.09.12, 20:42 »

Mikäli Ivappi katkeaa kesken lennon, tarvitseeko lentosuunnitelmaa lähettää uudelleen kun yhdistelee takaisin linjoille?
Ymmärtääkseni plääni pysyy siellä niin kauan kuin itse Ivap ei kaadu tai sitä ei sammuteta. Sen uudelleenlähettämisestä ei kuitenkaan ole mitään haittaa, joten se kannattaa varmuuden vuoksi tehdä.
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #785 on: 14.09.12, 17:03 »

Onkos noita muista koneista kuuluvia ääniä mahdollista saada jotenkin pois ivaossa? Tarkoitan siis noita moottoreiden jylinöitä yms. mitä kuuluu platallakin jos on toinen kone vieressä.

Tähänkö ei tosiaankaan ole mitään keinoa?

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #786 on: 25.09.12, 11:26 »

Saakos muuten olla keflavikissa AS1 tutkana(IVAO)?

Kun näyttäis olevan joku.


FSLabs Support Team
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #787 on: 25.09.12, 11:31 »

Saakos muuten olla keflavikissa AS1 tutkana(IVAO)?

Kun näyttäis olevan joku.

Niin meinaat siis BIKF APP:ia? Saa siellä olla. Ei ainakaan FRA (http://www.ivao.aero/fras/list.asp) listalta löydy mitään rajoituksia. Ja eihän IVAC edes päästä kirjaamaan sisään jos ei ole tarvittavaa tasoa.

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #788 on: 25.09.12, 11:37 »

Aalright. Ja kyllä se joskus päästää Wink.


FSLabs Support Team
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #789 on: 25.09.12, 11:43 »

Ja kyllä se joskus päästää Wink.

Onko sinulla antaa tähän esimerkkiä?

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #790 on: 25.09.12, 11:53 »

Onko sinulla antaa tähän esimerkkiä?

On mutta en anna.


FSLabs Support Team
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #791 on: 25.09.12, 11:59 »

On mutta en anna.

Mistäs moinen? Eli tästä nyt vedämme johtopäätöksen että sinulla ei ole mitään näyttöä asiasta.

Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #792 on: 25.09.12, 13:00 »

Voi jummijammi sentään laugh
Tarkotitko että saako Mr Patrick Ojanen olla siellä' tutkana, vai??Näyttäs olevan tällä hetkellä, voi pojat Grin

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3200
Date Registered: 21.11.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #793 on: 25.09.12, 13:07 »

Eeeerittäin tyhmä kysymys...

Niin, kuin tuolla toisessa ketjussa jo huomasitte, niin olisin lentämässä Lear45:lla. Ja siinähän ei siis ole FMC:tä joten taritaanko IFR lentämisessä FMC:tä? Tongue
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4443
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #794 on: 25.09.12, 13:13 »

Eeeerittäin tyhmä kysymys...

Niin, kuin tuolla toisessa ketjussa jo huomasitte, niin olisin lentämässä Lear45:lla. Ja siinähän ei siis ole FMC:tä joten taritaanko IFR lentämisessä FMC:tä? Tongue

Ei, voit lentää sen defu GPS mikäli siitä löytyy kaikki tarvittavat reittipisteet, mutta suosittelen lataamaan vasFMC:n  Wink
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #795 on: 25.09.12, 13:14 »

Eeeerittäin tyhmä kysymys...

Niin, kuin tuolla toisessa ketjussa jo huomasitte, niin olisin lentämässä Lear45:lla. Ja siinähän ei siis ole FMC:tä joten taritaanko IFR lentämisessä FMC:tä? Tongue

Eihän FMC:tä pakko ole olla. Mutta jos haluat lentää RNAV fixien mukaan, niin sulla ois hyvä olla jokin suunnistuslaite esimerkiksi GPS tjsp. Toki voit myös lentää ns. VOR to VOR navigaatio menetelmällä, että otat VOR radiaalin ja lennät sitä pitkin.

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #796 on: 25.09.12, 13:54 »

Mistäs moinen? Eli tästä nyt vedämme johtopäätöksen että sinulla ei ole mitään näyttöä asiasta.

Siitä että en aio nolata kys. henkilöä julkisesti Undecided. Ja Jari. Kysymys ei ollut negatiivinen Patrickia kohtaan(ihan menin lentämään ja hyvin se meni Patrick Smiley!) vaan enemmänkin varmistamaan että ehkä itsekkin voisi mennä...

Asia loppuun käsitelty.


FSLabs Support Team
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #797 on: 25.09.12, 14:50 »

Saakos muuten olla keflavikissa AS1 tutkana(IVAO)?

Kun näyttäis olevan joku.

Huomioikaa myös, että vaikkei FRA:ta olisikaan asetettu jollekin lennonjohtoyksikölle, lennonjohtajan tulee aina tuntea hyvin ilmatilansa ja paikalliset lennonjohtomenetelmät siellä missä hän toimii lennonjohtajana. Tämä lukee myös IVAO:n säännöissä (kohta 5.1.2).

Varsinkin Islannissa on paljon erilaisia lennonjohdon käytäntöjä ja menetelmiä, jotka on hyvä tuntea. Eräs paikallinen lennonjohtaja opetti nämä minulle jokunen vuosi sitten kun olin kiinnostunut lennonjohtamaan Islannissa. Ja voin sanoa, jos näitä paikallisia menetelmiä ei tunne ja ainoa tietolähde jonka on käynyt läpi on paikallinen AIP, ei kyllä pysty toimimaan em. IVAO R&R:n säännön puitteissa.

Jos kuitenkin tunnette paikalliset lennonjohtomenetelmät ja tiedätte mitä teette - hyvä niin. Muistakaa kuitenkin, että tällainen sääntö on, vaikkakin sitä on ei-divisioonallisissa maissa hyvin hankala valvoa.
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #798 on: 26.09.12, 04:16 »

Ei, voit lentää sen defu GPS mikäli siitä löytyy kaikki tarvittavat reittipisteet, mutta suosittelen lataamaan vasFMC:n  Wink

Moro!
Kyllähän default GPS:sä on kaikki tarvittavat reittipisteet kun ne vain sinne asentaa (tekee reitin) ja notepad:llä se onnistuu tai VRouten avulla esim. Nettistä saa viimeisimmän AIRAC:in mukaiset reittipisteet myös näkymään default GPS:n näytöllä. Täältä: http://www.aero.sors.fr/  Itse olen lentänyt default GPS:llä vuosia ja ei ole vielä kertaakaan jäänyt puuten sijaa, tosin töitä se teettää tietysti enemmän mutta minulle se on osa simuilua.

jukka
Joonas Miettinen
Offline Offline

Posts: 122
Date Registered: 13.03.12

WWW
Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #799 on: 30.09.12, 20:09 »

Ei sitä näytä pääsevän koskaan "ehjänä" tuolta saksanmaalta kotiin. Olipa taas kiva yllätys kun 2 + tuntia lentoa takana ja FSX kaatuu kun ollaan jo melkein suuntasäteellä Helsinki-Vantaalla. Perkl.  Taitaa tuo FSX booster tehdä softasta epävakaan :/

Onko muuten niin, että jostakin voi nähdä kokonaisten lentosuorituksien statsit? Tallentuvatko vain kokonaiset lentosuoritukset vai tallentuuko online-aika siltä osin mitä onlinessa nyt lentääkään, saapui "ehjänä" perille tai ei? Tätä menoa nimittäin tiimaa ei kyllä kerry, kun joka kerta saa keräillä softan palasia lattialta jossakin vaiheessa lentoa.

"Muita pystyn vielä jonkun verran kusettamaan, mutta itseäni en enää. Se on loppujen lopuksi aika hyvä olotila."
 - Vesa-Matti Loiri

www.keskenerainen.com
Pages: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 60 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1