FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.07.17, 14:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Verkkolentäminen (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 59 Reply Print
Author Topic: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä  (Read 116972 times)
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #860 on: 10.11.12, 15:38 »

En tiedä mutta kai siihen on hyvä syy kun se näin on ilmeisesti määrätty.
Siis olet oikeassa elämässä kuullut käytettävän vai tämä tornijohtaja IVAOssa sanoi, että näin on toimittava?
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #861 on: 10.11.12, 16:20 »

Siis olet oikeassa elämässä kuullut käytettävän vai tämä tornijohtaja IVAOssa sanoi, että näin on toimittava?

Siis oikeassa elmässä näin toimitaan + kukaan ei johtaja ei sanonut mitään. Se joka sanoi väitti toimintaani "vääräksi". Ja hän ei ollut johtaja.

Ja tuo "Lainaus EFHK AD 2:sesta:
2.4.10 Näkölähestymismenetelmät
IFR-liikenteen alapuolella lentävän VFR-liikenteen takia tulee
näkölähestymistä suorittavan ilma-aluksen säilyttää vähintään
600 M (2000 FT) MSL, kunnes DME 7 HEL ja
loppulähestymislinja on saavutettu" on otettua FINAVIAN AIP:sta.


FSLabs Support Team
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1685
Date Registered: 25.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #862 on: 10.11.12, 20:52 »

Sivuojalle faktoja pöytään erään oikean EFHK:lla toimivan lennonjohtajan suusta:
-Lähestymisselvitys antaa oikeuden jättää viimeisen annetun korkeuden ellei ATC-elin muuta mainitse. (Ja ATC-elimen käskyt menee aina menetelmien edelle.)
-HK:lla until 7NM 2000FT.
-EFHK ei ole lähestymisselvitysten suhten erityistapaus.
+kannattaa lukea ne lentosäännöt...

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #863 on: 10.11.12, 21:18 »

Sivuojalle faktoja pöytään erään oikean EFHK:lla toimivan lennonjohtajan suusta:
-Lähestymisselvitys antaa oikeuden jättää viimeisen annetun korkeuden ellei ATC-elin muuta mainitse. (Ja ATC-elimen käskyt menee aina menetelmien edelle.)
-HK:lla until 7NM 2000FT.
-EFHK ei ole lähestymisselvitysten suhten erityistapaus.
+kannattaa lukea ne lentosäännöt...


Eikös tuohon tulisi vielä laittaa se että loppulähestymis linja saavutettu jota en ollut tehnyt ja näin kysyin sitä tiputusta:

"kunnes DME 7 HEL ja loppulähestymislinja on saavutettu".


FSLabs Support Team
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1685
Date Registered: 25.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #864 on: 10.11.12, 21:21 »

Eikös tuohon tulisi vielä laittaa se että loppulähestymis linja saavutettu jota en ollut tehnyt ja näin kysyin sitä tiputusta:

"kunnes DME 7 HEL ja loppulähestymislinja on saavutettu".
Sisälukutaitoa kannattaa treenata:
-Lähestymisselvitys antaa oikeuden jättää viimeisen annetun korkeuden ellei ATC-elin muuta mainitse. (Ja ATC-elimen käskyt menee aina menetelmien edelle.)
Lisäksi myös perustelutaitoja kannattaa treenata...

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #865 on: 10.11.12, 21:22 »

Sisälukutaitoa kannattaa treenata:

No mitäs se sitten on että visuaaliin selvitetty kone irl annetaan you may leave 2000ft before final. Ja myös koneet pyytelevät sitä.


FSLabs Support Team
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3198
Date Registered: 21.11.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #866 on: 10.11.12, 21:24 »

Samaa mieltä Sivuojan kanssa. Turhaan ne sitä muuten siellä jankkaisivat.
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #867 on: 11.11.12, 07:39 »

-Lähestymisselvitys antaa oikeuden jättää viimeisen annetun korkeuden ellei ATC-elin muuta mainitse. (Ja ATC-elimen käskyt menee aina menetelmien edelle.)
-HK:lla until 7NM 2000FT.
-EFHK ei ole lähestymisselvitysten suhten erityistapaus.
+kannattaa lukea ne lentosäännöt...


1. Tietenkin antaa. Esim ILS selvitys antaa oikeuden jättää sen 2000ft ja seurata GS, mutta:
2. Täytyy näkölähestymisessä olla 7nm ja loppulähestymislinja on saavutettu. Toi vika tais unohtua sulta laittaa.
3. Kannattaa puhua näkölähestymisistä niin saa paremmin tietää onko erikoistapaus. Nähkölähestymis gategoria olisi suppeampi Wink.
4. Saanko kysyä, mitkä säännöt? Kyllä tiedän että esim EFTU:lla ei ole tuota 7nm jne. mutta kun olin lukenut tuon kartoista että ei saa jättää, niin mitäs mä oikein väärin menin tekemään.


FSLabs Support Team
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4419
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #868 on: 11.11.12, 10:36 »

Eiköhän tää riitä jo?
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #869 on: 11.11.12, 10:48 »

Eiköhän tää riitä jo?

Minusta tässä kyllä puhutaan ihan aiheesta? Onhan se hyvä saada tähän joku selvyys Smiley.


FSLabs Support Team
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4419
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #870 on: 11.11.12, 11:02 »

Minusta tässä kyllä puhutaan ihan aiheesta? Onhan se hyvä saada tähän joku selvyys Smiley.

No mun mielestä se selvyys on tullut jo ajat sitte kahdesta ensinmäisestä vastauksesta, vai?
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #871 on: 11.11.12, 11:03 »

No mun mielestä se selvyys on tullut jo ajat sitte kahdesta ensinmäisestä vastauksesta, vai?

Kyllä on sanottava että ei ole minulle selvä asia. Kun toinen sanoo että oikein tehty ja toinen taas sanoo että ei pidä ja pitäisi lukea lentosääntöjä.


FSLabs Support Team
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1685
Date Registered: 25.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #872 on: 11.11.12, 11:03 »

1. Tietenkin antaa. Esim ILS selvitys antaa oikeuden jättää sen 2000ft ja seurata GS, mutta:
2. Täytyy näkölähestymisessä olla 7nm ja loppulähestymislinja on saavutettu. Toi vika tais unohtua sulta laittaa.
3. Kannattaa puhua näkölähestymisistä niin saa paremmin tietää onko erikoistapaus. Nähkölähestymis gategoria olisi suppeampi Wink.
4. Saanko kysyä, mitkä säännöt? Kyllä tiedän että esim EFTU:lla ei ole tuota 7nm jne. mutta kun olin lukenut tuon kartoista että ei saa jättää, niin mitäs mä oikein väärin menin tekemään.

2. Ei täydy....  Lennonjohtaja voi antaa selvityksen vaikka et olisikaan loppulähestymislinjalla.
3. Kaikki EFHK:n lähestymiset on Ilmailuviranomaisen hyväksymiä joten ne eivät ole erikoistapauksia.
4. Suosittelen lukemaan koko OPS-nivaskan joka löytyy täältä: http://www.trafi.fi/ilmailu/saadokset/ilmailumaarayskokoelma/ops_lentotoiminta

Lisäksi suosittelen kuuntelemaan äidinkielen tunneilla paremmin...

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #873 on: 11.11.12, 11:06 »

2. Ei täydy....  Lennonjohtaja voi antaa selvityksen vaikka et olisikaan loppulähestymislinjalla.
3. Kaikki EFHK:n lähestymiset on Ilmailuviranomaisen hyväksymiä joten ne eivät ole erikoistapauksia.
4. Suosittelen lukemaan koko OPS-nivaskan joka löytyy täältä: http://www.trafi.fi/ilmailu/saadokset/ilmailumaarayskokoelma/ops_lentotoiminta

Eli ymmärränkö oikein, että sanot kartoissa lukevan tiedon olevan virheellistä?

2.4.10 Näkölähestymismenetelmät
IFR-liikenteen alapuolella lentävän VFR-liikenteen takia tulee
näkölähestymistä suorittavan ilma-aluksen säilyttää vähintään
600 M (2000 FT) MSL, kunnes DME 7 HEL ja
loppulähestymislinja on saavutettu


FSLabs Support Team
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1685
Date Registered: 25.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #874 on: 11.11.12, 11:09 »

Eli ymmärränkö oikein, että sanot kartoissa lukevan tiedon olevan virheellistä?

2.4.10 Näkölähestymismenetelmät
IFR-liikenteen alapuolella lentävän VFR-liikenteen takia tulee
näkölähestymistä suorittavan ilma-aluksen säilyttää vähintään
600 M (2000 FT) MSL, kunnes DME 7 HEL ja
loppulähestymislinja on saavutett

Jos sinut on selvitty 3000 jalkaan, kun saat näkölähestymis-selvityksen niin sillon saat lasketua siihen 2000:niin until 7 nm tajusitko? Ellei ATC-elin muuta sano...
Ja edelleen ei se AD ole mikään raamattu mitä noudatetaan orjallisesti....
Pitääkö vääntää ratakiskosta?

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4419
Date Registered: 13.04.09

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #875 on: 11.11.12, 11:11 »

Kyllä on sanottava että ei ole minulle selvä asia. Kun toinen sanoo että oikein tehty ja toinen taas sanoo että ei pidä ja pitäisi lukea lentosääntöjä.

Siis Juhantila ja Nieminen puhui samasta asiasta. Kokkonen lisäsi muutamia seikkoja. Kaikki on puhunut samasta asiasta eri sisällöllä. Kyllä itse ainakin olen saanut selvää koko ajan tapahtumista.
Jos nyt lähtötilanteen kuulin oikein niin tämä nimetön henkilö sanoi samaa. Eli lisäsi tietoa enemminkin kuin väitti toimintaa vääräksi.
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1685
Date Registered: 25.10.08

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #876 on: 11.11.12, 11:12 »

Siis Juhantila ja Nieminen puhui samasta asiasta. Kokkonen lisäsi muutamia seikkoja. Kaikki on puhunut samasta asiasta eri sisällöllä. Kyllä itse ainakin olen saanut selvää koko ajan tapahtumista.
Samaa mieltä, on se nyt kumma, että toisille ei mene kaaliin...

Edit:
Oikeasti ei kannata päteä asioista, jos ei ole asioiden oikeudesta tietoa.

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Lauri Sivuoja
Online Online

Posts: 3234
Date Registered: 06.12.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #877 on: 11.11.12, 11:12 »

Siis Juhantila ja Nieminen puhui samasta asiasta. Kokkonen lisäsi muutamia seikkoja. Kaikki on puhunut samasta asiasta eri sisällöllä. Kyllä itse ainakin olen saanut selvää koko ajan tapahtumista.

Teemu näyttää vain rajaa vain niin, että ei tarvitse olla loppulähestymislinjalla. No mutta turha jatkaa kerta tästä ei saa kunnon keskustelua. Siirrän keskustelun toisaalle.


FSLabs Support Team
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3198
Date Registered: 21.11.10

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #878 on: 11.11.12, 11:28 »

Quote
Oikeasti ei kannata päteä asioista, jos ei ole asioiden oikeudesta tietoa.

Teemu eikö se ollut tietoa jos se virallisissa papereissa sanotaan?
Minkä vuoksi se muuten siellä lukisi?
Tai edes koko papreita olisi olemassa?
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä
« Reply #879 on: 11.11.12, 15:11 »

Siis luoja paratkoon, mitä väännettävää tässä nyt enää on? Jos seuraat menetelmää niinkun siellä lukee et pyytele lupia, jos poikkeat joko sen vaatimuksista olla alle 7DME HEL tai loppulähestymislinjalla pitää pyytää erikseen luvat alle 2000ft. Jonkun viestissä nämä asiat ovat jopa taitaneet jo vilahtaa, mutta näköjään silti virtuaalimunien kalistelu jatkuu.
Pages: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 59 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1