Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (173/235) > >>

OttoPOI:
Minkä takia pitäisi mitään lupia pyydellä jos seuraat em. menetelmää(niinkuin pitäisi)? Tornin pitäisi olla tietoinen menetelmästä ja osata sen mukaan pyörittää VFR-liikennettä lähialueellaan pois altasi. Eri homma sitten tosin jos haluat olla alle 2000ft yli 7 mailin päässä HEListä. Silloin selvität tilanteen tornin kanssa.

Lauri FIN918:
Quote

Minkä takia pitäisi mitään lupia pyydellä jos seuraat em. menetelmää(niinkuin pitäisi)? Tornin pitäisi olla tietoinen menetelmästä ja osata sen mukaan pyörittää VFR-liikennettä lähialueellaan pois altasi. Eri homma sitten tosin jos haluat olla alle 2000ft yli 7 mailin päässä HEListä. Silloin selvität tilanteen tornin kanssa.


En tiedä mutta kai siihen on hyvä syy kun se näin on ilmeisesti määrätty.

OttoPOI:
Quote

En tiedä mutta kai siihen on hyvä syy kun se näin on ilmeisesti määrätty.

Siis olet oikeassa elämässä kuullut käytettävän vai tämä tornijohtaja IVAOssa sanoi, että näin on toimittava?

Lauri FIN918:
Quote

Siis olet oikeassa elämässä kuullut käytettävän vai tämä tornijohtaja IVAOssa sanoi, että näin on toimittava?


Siis oikeassa elmässä näin toimitaan + kukaan ei johtaja ei sanonut mitään. Se joka sanoi väitti toimintaani "vääräksi". Ja hän ei ollut johtaja.

Ja tuo "Lainaus EFHK AD 2:sesta:
2.4.10 Näkölähestymismenetelmät
IFR-liikenteen alapuolella lentävän VFR-liikenteen takia tulee
näkölähestymistä suorittavan ilma-aluksen säilyttää vähintään
600 M (2000 FT) MSL, kunnes DME 7 HEL ja
loppulähestymislinja on saavutettu" on otettua FINAVIAN AIP:sta.

Teemuxs:
Sivuojalle faktoja pöytään erään oikean EFHK:lla toimivan lennonjohtajan suusta:
-Lähestymisselvitys antaa oikeuden jättää viimeisen annetun korkeuden ellei ATC-elin muuta mainitse. (Ja ATC-elimen käskyt menee aina menetelmien edelle.)
-HK:lla until 7NM 2000FT.
-EFHK ei ole lähestymisselvitysten suhten erityistapaus.
+kannattaa lukea ne lentosäännöt...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page