Muutamia (tyhmiä) kysymyksiä verkkolentämisestä

<< < (181/235) > >>

Lauri FIN918:
Siis sä et pysty kirjoittamaan ivap:iin ja muuttamaan ohjaamossa jtn. samaan aikaan. Ethän sä pysty klikkailemaan google chromesta jotain ja samalla kirjoittamaan notepadiin . Sun täytyy painaa sitä ivap paneelia ensin jotta voit kirjottaa siihen. Sen jälkeen paina jotain kohtaa fsx:ssä niin pystyt taas rullailemaan vaikka nopeutta suuremmaksi.

Toivottavasti selvensi .

flykarppa:
Quote

Onkohan tässä taas jotain mitä en tajua (alkaa tulemaan jo nuija olo), kun tuottaa suuria ongelmia hallita IvAp:ta ja hallintalaitteita samanaikaisesti. Jos kirjoitan IvApiin, niin hallintalaitteet eivät ota vastaan käskyjä, kunnes klikkaan esim. ohjaamon paneelia ja kursori häviää IvApista. Äsken kävi grande katastrofi, kun meni aivan liian kauan tajuta, että MCP:n Combon autothrotle ei tottele ennen kuin klikkailen paneelia. Se saakelin kursori tietty vilkkui siellä IvApin puolella laskeutumisilmon seurauksena. Toimiiko Vatsimin härpäke samalla tavalla? Tai voiko asialle tehdä jotain IvApissa?


Mistä se kursori-polonen tietäisi takasi simuun hypatä jos ei käyttäjä sitä sinne klikkaa. Ei ole mikään ohjelmavika tai puute. Vaatii omistajan ohjausta kuten Talvivaarakin..

jari

AaIiGee:
Quote

Siis sä et pysty kirjoittamaan ivap:iin ja muuttamaan ohjaamossa jtn. samaan aikaan. Ethän sä pysty klikkailemaan google chromesta jotain ja samalla kirjoittamaan notepadiin . Sun täytyy painaa sitä ivap paneelia ensin jotta voit kirjottaa siihen. Sen jälkeen paina jotain kohtaa fsx:ssä niin pystyt taas rullailemaan vaikka nopeutta suuremmaksi.

Toivottavasti selvensi .


Juu juu, mutta tämä on nimenomaan ongelma, kun käyttää lisähärpäkkeitä. Jos hanskaa laitteet klikkailemalla paneelia, niin ei ole ongelma, koska silloin voi vain klikata sen toisen klikin perään ja vivut siirtyvät. Mutta esim. laskeutumisen tohinassa ei tahdo aina muistaa klikata paneelia heti IvApiin kirjoittelun jälkeen, ja luottaa vain siihen, että Combossa autothrottle on off-asennossa, kun sen on siihen kerran laittanut. Sanoisin tätä melkoiseksi lentoturvallisuus ongelmaksi!

Miten HooCee cockpitin rakentajat hanskaavat tämän asian? Heillä ei ole edes paneelia näytöllä, josta voisi tarkistaa vipujen asennon. Parempi olisi vaikka niin, että kursori muuttuu ei-aktiiviseksi esim. 30 sekunnin jälkeen IvApissa, jos siihen ei kirjoita mitään.

AaIiGee:
Quote

Mistä se kursori-polonen tietäisi takasi simuun hypatä jos ei käyttäjä sitä sinne klikkaa. Ei ole mikään ohjelmavika tai puute. Vaatii omistajan ohjausta kuten Talvivaarakin..

jari


Joo, mutta kun ei ole mennyt selkäytimeen tuo, että heti kirjoittamisen jälkeen pitäisi muistaa klikata paneelia vain paneelin klikkaamisen vuoksi. Ei oikein voi laittaa checklistiinkään joka kohtaan. No, ei tämä niin suuri asia ole, että tarvitsisi minunkin lainata Väyrysen kuuluisaa lausahdusta "Voiko v...tukseen kuolla".

Ai niin, toimiiko VATSIMin härpäke samoin?

J Ahponen:
Quote

Joo, mutta kun ei ole mennyt selkäytimeen tuo, että heti kirjoittamisen jälkeen pitäisi muistaa klikata paneelia vain paneelin klikkaamisen vuoksi. Ei oikein voi laittaa checklistiinkään joka kohtaan. No, ei tämä niin suuri asia ole, että tarvitsisi minunkin lainata Väyrysen kuuluisaa lausahdusta "Voiko v...tukseen kuolla".

Ai niin, toimiiko VATSIMin härpäke samoin?


Kyllä toimii samoin VATSIM:n puolella.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page