Jari Nevasalo
Offline
Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07
|
Taivas on täynnä tuhkaa mutta ei se näköjään verkkolentoa haittaa, kysymys kuuluu että eikös nämä meitin verkkokoneetkin pitäisi olla holdissa lentokentillä???  Jos niinkun tarkkoja ollaan... jari
|
Intel Core i7-3770K 3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX 
|
|
|
Jari Nevasalo
Offline
Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07
|
Onneks ei tarvi simuloida ihan kaikke tyhmää  No löytyhän se rajapintä tällekin harrastukselle  jari
|
Intel Core i7-3770K 3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX 
|
|
|
Mikko Suomela
Offline
Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06
|
Olen nyt miettinyt tässä asioita ja päätin kysyä, että voisiko joku laittaa tänne ohjeen mitä pitää ilmoittaa lennonjohtalle esim. Moottorin menetyksen jälkeen? Siis miten tuo kommunikoiminen eroaa.. Ja sitten tämä että missä tilanteessa käytetään Pan Pan-ilmoitusta ja missä Maydayta....
Mikko
|
Killerhangar
|
|
|
Ville Heikkinen
Offline
Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08
|
Olen nyt miettinyt tässä asioita ja päätin kysyä, että voisiko joku laittaa tänne ohjeen mitä pitää ilmoittaa lennonjohtalle esim. Moottorin menetyksen jälkeen? Siis miten tuo kommunikoiminen eroaa.. Ja sitten tämä että missä tilanteessa käytetään Pan Pan-ilmoitusta ja missä Maydayta....
Mikko
for inklish
|
|
|
|
Mika Virolainen
Offline
Posts: 4410
Date Registered: 18.12.01
|
Muistan lukeneeni (verkon säännöt) joko Vatsim tai Ivao, ettei moottorihäiriötä etc. saa simuloida verkossa? Muutama päivä sitten keski-euroopan päällä ollessani eräs lentäjä ilmoitti: Engine nro 1. on fire, ja lähti kohti kenttää... Toisaalta itseltäni sammui kerran molemmat moottorit (ei simulointia), mutta sain kyllä käyntiin hyvissä ajoin ennen pakkolaskua. Taisi johtua väärin mergetetystä PSS+IFDG -yhdistelmästä. Koska kyse on "tyhmistä" kysymyksistä, niin oikea on osoite  Eipä ole liittymisen jälkeen tullut luettua sääntöjä (IVAO). Eli onko sallittua vai ei? Vai onko sallittua vain silloin, kun oikeasti tapahtuu jotain odottamatonta (ei simuloitua)  Tuntuisi oikeasti tyhmältä lähteä lennolle, jolla tietää että suuria ongelmia on luvassa  T: Mika
|
 Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
|
|
|
Mika Virolainen
Offline
Posts: 4410
Date Registered: 18.12.01
|
Kyllä häiriöitä sai tulla mutta tarpeentullen häiriö piti "poistaa" jos LJ vaatii, jotenkin tyhmästi se meni eniveis. Kyl meikäläinen pitää failureita päällä niissä koneissa missä semmoisia on.
Ai  No mutta onnea vaan  Enpä tosin tiedä miten hyvin simuloitu failure toimii kaupallisten lisäosien kanssa, kun en ole koskaan kokeillut  T: Mika
|
 Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
|
|
|
Mika Virolainen
Offline
Posts: 4410
Date Registered: 18.12.01
|
Sen verran vielä kommentoin, että ensimmäisinä Virtual Finnair -vuosina, tuli syksyn tullen treenatttua nousuja & laskuja "pahassa säässä". Myös aina tyyppikoulutuksen jälkeen (siis pari ekaa kertaa) tuli tehtyä simuloitu moottorihäiriö nousussa, josta sitten laskuun yhdellä motilla  Nyttemmin on jäänyt tämä käytäntö, joten eipä ole hajuakaan siitä miten 757 käyttäytyy yhdellä moottorilla  Eipä kai sen kummemmin kuin A320. Täytyisi todella koittaa, maybe some nice day... T: Mika E: Siis tietysti offline.
|
 Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
|
|
|
Patrick Ojanen
Offline
Posts: 4678
Date Registered: 13.04.09
|
Tuli mieleen että mistä haette reitit lennoille? Pitäisi saada järkevä reitti löydettyä.
Patrick
|
|
|
|
Harri Laitinen
Offline
Posts: 1332
Date Registered: 15.01.02
|
|
Allekirjoitus
|
|
|
Patrick Ojanen
Offline
Posts: 4678
Date Registered: 13.04.09
|
Nuo ei löydä reittiä lennolle EFHK - VTSG. Pitäisi saada tuolle lennolle.
Patrick
|
|
|
|
|
Patrick Ojanen
Offline
Posts: 4678
Date Registered: 13.04.09
|
Joo nyt löyty kunnon reitti. Kiitosta. Patrick
|
|
|
|
Harri Laitinen
Offline
Posts: 1332
Date Registered: 15.01.02
|
Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?
|
Allekirjoitus
|
|
|
Cyleth
Former member
|
Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?
No heti tossa INLOG-pisteellä alkaa venäjän metrit, ja olisko ollu AMDAR missä takasin jalkoihin. Olettaen että vedät ton rfinderin ihme reitin mukaan.
|
|
|
|
Osku Leskinen
Offline
Posts: 3941
Date Registered: 08.06.07
|
Toi on niin vanha, ettei oo toiminu enää vuosiin  Saatikka että airacit/rajoitukset olisi ajantasalla...
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14543
Date Registered: 21.07.04
|
Kiitos tästä, mutta löytyykö sellaista mikä osaisi kertoa noiden väylien rajoituksista (mm. korkeuksien suhteen jne..)?
Kyllähän tuokin jotain rajoituksia antaa väylien suhteen kun ruksaat siitä etusivulta noi "RAD" ja "CDR"...
|
|
|
|
fly_boy
Former member
|
Löytyisikö jostakin vielä sitä VFR esimerkkilentoa? Ivao Finlandin sivuilta katselin nopeasti mutten yhtäkkiä löytänyt
|
|
|
|
Arnoldi
Former member
|
Löytyisikö jostakin vielä sitä VFR esimerkkilentoa? Ivao Finlandin sivuilta katselin nopeasti mutten yhtäkkiä löytänyt
Moi, tuossapa olisi nuo, näköjään olivat piilotettuina, mutta nyt olisi tässä: http://www.ivao.fi/tapahtumat/koulutus/
|
|
|
|
Patrick Ojanen
Offline
Posts: 4678
Date Registered: 13.04.09
|
Miten on saako VFR lennolla vesitasolla laskeutua veteen ilman selvittelyjä?
|
|
|
|
Jari Nevasalo
Offline
Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07
|
Mielenkiinnosta pari kysymystä ilmailukartoista: - mitä tarkoittaa https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efhk/EF_AD_2_EFHK_15_ILS.pdf esim tuossa ils-suuntasäteen "takapäässä" kirjaimet Y ja B ?? - tuossa https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efjy/EF_AD_2_EFJY_30_STA.pdf ork.. mielenkiinto herää esim. DIPAR ja heti sen jälkeen 21dme LNE? -> sen tietää että se on etäisyys VOR LNE:sta mutta miksi se on mainittu? Onko kyse paikasta jossa lennonjohto pyytää pilotti tyyliin "REPORT 21DME LNE" - samoin nuo muutamat mystiset radiaali ARC 15DME LNE -rinkulalla ,kuten R-133 ja R-113, edelleen "ilmottautumis"- tarkoituksessa?? terv jari No niin tuli lainattua itseäni mutta silti vastauksia odotellen  jari
|
Intel Core i7-3770K 3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX 
|
|
|
|