Träningstorsdag 22/11

<< < (9/10) > >>

RoniisH:
Kan rekommendera samtliga som deltog att ge olika höjder så ni underviker conflicts. T.ex ge ett plan FL180 och trafiken bakom FL170. (Notera att RVSM gäller så det fungerar även på flygnivåer över 290)

Joel:
Tack för all trafik till och från Stockholm! Har inte suttit ESSA_APP mycket alls innan, vilket resulterade i att jag sa fel ett antal gånger och missuppfattade situationer vid flera tillfällen. I vilket fall så var det kul att testa på positionen, och jag tycker att det blev en mycket lyckad träningstorsdag med gott om både ATC och trafk!

jouko:

Kul med en emergency tidigt!

Sweden/Sundsvall mötte en stressad kapten  - motor nr 2 hade fattat eld och det va svårt för piloterna att få kontroll
över eldsvådan. Det gick till slut men kaptenen va tvungen att landa i Luleå.   
Inflygningen gick som en dans dock och vektors kom i rätt tid och va väl avvägda.
Kaptenen på MD-11:an ber att få tacka för bra ATC!   
/J

Madito:

Sweden/Sundsvall mötte en stressad kapten  - motor nr 2 hade fattat eld och det va svårt för piloterna att få kontroll
över eldsvådan. Det gick till slut men kaptenen va tvungen att landa i Luleå.   
Inflygningen gick som en dans dock och vektors kom i rätt tid och va väl avvägda.
Kaptenen på MD-11:an ber att få tacka för bra ATC!   
/J

My pleasure, cap!

ekepeke:

Riktigt duktigt jobbat Erik, enda kommentaren: Det heter Yankee Niner AVAILIBLE

Availible, hur uttalas det? [AVIABLE] så uttalade jag det.             Tackar Alla och jag ska redan nu boka ESSA_TWR på måndag!

EDIT:          1003 inlägg!!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page