Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
mkallas:
Quote from: Sami Aaltonen on 12.05.08, 18:54
Tästä Sekventaali laatikosta muuten tuli mieleen kun täällä siitä eilen puhuttiin. Itse käsitän tuon sekventtaaliaskin sellasena, joita käytetään esimerkiksi WTCC:ssä. Eli vaihdekeppi löytyy ja pykälät tulee joko eteen-tai taaksepäin keppiä liikuttamalla, ei lapavaihteistona. Kytkintä ei käytetä kuin liikkeelle lähdössä. En sitten tiedä onko tässä sama periaate tai sama asia, mutta vaan laipoilla käytettynä tässä Ferrarin askissa.
"Sekventiaali" tarkoitta vain sitä, että vaihteita ei voi valita vapaassa järjestyksessä, vaan vaihdon voi tehdä vain yhden pykälän pienemmälle tai isommalle. Kepillä, lavalla, napilla tai vaikka polkimella. Todennäköisimmin tavallinen tallaaja törmää sekventiaalilaatikkoon moottoripyörässä (about jokaisessa moottoripyörässä, koska H-kuvio olisi vähintäänkin epäkäytännöllinen...). Kytkimen käyttötarpeen saneleekin sitten muut asiat.
MikkO
Aaltonen:
Quote from: Mikko Kallas on 13.05.08, 05:10
"Sekventiaali" tarkoitta vain sitä, että vaihteita ei voi valita vapaassa järjestyksessä, vaan vaihdon voi tehdä vain yhden pykälän pienemmälle tai isommalle. Kepillä, lavalla, napilla tai vaikka polkimella. Todennäköisimmin tavallinen tallaaja törmää sekventiaalilaatikkoon moottoripyörässä (about jokaisessa moottoripyörässä, koska H-kuvio olisi vähintäänkin epäkäytännöllinen...). Kytkimen käyttötarpeen saneleekin sitten muut asiat.
MikkO
Ahaa joo asia selvä. Jotain tollasta muistelin, mutta en ihan varma ollut.
Cat:
Quote from: Teemu Heikkonen on 10.05.08, 20:53
Merkkejä, malleja ja kuvauspaikkoja saa tietty arvailla.. [ja kuvauspaikoissa voin jopa toimia erotuomarina, muista ei ole juurikaan hajua]
En arvata. Minä tietää Valokuva 1. auto olla Malminkartanonhuippu.
Cathy
the:
Quote from: Cathy Tiainen on 14.05.08, 15:56
En arvata. Minä tietää Valokuva 1. auto olla Malminkartanonhuippu.
Hyvin tiedetty!
Pe7e:
Tälläinen autokuva tuli... olin tulossa leidini luota Turusta ja sattui kiva auringonlasku peiliin.. tuli lisäiltyä pari sanaa tuohon.. ponut () sille kuka tunnistaa biiisin.. Mutta mielestäni ihan kiva fiiwis kuvassa
Navigation