Ganska nykläct Viggenpilot söker onlineflyg

(1/2) > >>

Qvintus_Gul:
Tjena!

Jag är rätt ny på det här, men brinner för simflyget.
Håller just på att inskola mig på J37 Viggen. Har ca 100 tim såhär långt.
Finns det onlineflyg där jag kan flyga J37? Har läst en del av inläggen
men det verkar rätt krångligt att logga in på någon site.
Länkar som inte funkar osv.

Finns det något enkelt sätt att få tillgång till onlineflyg utan att behöva tanka hem en massa prgvaror och likn.?
Och framför allt...är man välommen som Viggenpilot?

Mvh
Kenta

Martin Loxbo:
Tjena Kenta!

Det finns ett par stora nätverk där du kan flyga online med (mänskliga! ) flygledare i andra ändan, och det krävs att du blir medlem i organisationen och att du installerar ett tilläggsprogram till Flight Sim. Vill du ha en betydligt enklare version av onlineflygning finns MS Gaming Zone, där det så vitt jag vet inte behövs några extra program, men då får du heller ingen realistisk flygledning!

Vill du till exempel flyga på VATSIM går du in på www.vatsim.net, klickar på "New Pilots Join Here" och följer instruktionerna. Sedan behöver du som sagt ett tiläggsprogram till Flight Sim. På VATSIM kan du använda antingen Squawkbox 3 (fungerar med FS2002 och FS2004) eller FSInn (fungerar även med FSX). När du har fått ditt medlemsnummer och lösenord och installerat det program du vill använda så är det bara att logga in och koppla upp, kontakta ATC och flyga!

Du kan flyga med vilken flygplanstyp du vill online, men det är inte tillåtet att simulera krigsoperationer, typ jakt, bombräder, osv. Nästan allt annat är dock tillåtet, men ATC kan vara lite ovana vid militärt flyg, särskilt om det kommer en gammal Viggen som går på meter, km/h och QFE! Men det är kul och bra övning för flygledarna.

Qvintus_Gul:
Jag får tacka så mycket för det utförliga svaret.
Skall nu genast skrida till verket.

/mvh Kenta

BJK:

Tjena!

Jag är rätt ny på det här, men brinner för simflyget.
Håller just på att inskola mig på J37 Viggen. Har ca 100 tim såhär långt.
Finns det onlineflyg där jag kan flyga J37? Har läst en del av inläggen
men det verkar rätt krångligt att logga in på någon site.
Länkar som inte funkar osv.

Finns det något enkelt sätt att få tillgång till onlineflyg utan att behöva tanka hem en massa prgvaror och likn.?
Och framför allt...är man välommen som Viggenpilot?

Mvh
Kenta

Coolt!
Vart lär man sig flyga Viggen nuförtiden då?
Har du 100tim på J37 nu, det måste innebära att du går GTU2 nu då?

BJK:
Hur går det med flygandet då Kent? 

Navigation

Up one level

Next page