Vatsim problem!!!

(1/3) > >>

Bork:
Hej
Innehar PMDG 800/900 NG till FS9:an o Level-D på FSX:an, har länge varit sugen på "verklig" onlineflygning
Har installerat FSInn ett antal gånger nu på båda simulatorerna (försökte även med Ivao men gav upp eftersom jag tyckte det var krångligt).
Till saken hör att jag inte är så bra på datorer, men min kunskap förbättras sakta men säkert, efter alla veckors slit med att få allt att fungera.
Nu funkar båda add-onn bra, men när jag installerade FSInn så börjar en massa problem att dyka upp på båda! Så här ser det ut ungefär när jag är online:
PMDG-FS9: Bilden hackar o det blir korta pauser, vissa av de vanliga cockpit ljuden försvinner, o sist så kunde jag ens inte öppna upp FSInn.
Level-d: Autopiloten fungerar inte alls , vissa cockpit callouts försvinner, planet beter sig konstigt.
O även när jag inte är uppkopplad så kvarstår problemen ?? Jag har suttit många timmar o försökt lösa det här, genom att kolla diverse forum, manualer etc.
Jag har en laptop Toshiba Intel(R) Celeron(R)M processor 1.60GHz, 1.59GHz 960 MB RAM.
Det funkar bra när jag kör multiplayer FSX, men det kanske krävs mer för att det skall funka bra på Vatsim ?
Hoppas min dröm inte krossas nu för en ny dator har jag inte råd med o Vatsim är riktigt häftigt!
MVH

Martin Loxbo:
När du kör FS9 föreslår jag att du testar att använda Squawkbox 3 istället, det är lite mer användarvänligt än FSInn.

Sen är inte din dator speciellt snabb, det får man ju erkänna...

Gubben:
Level D AP-en la av för mig första gången online, har inte flugit den online något mer.
Mad Dog 2006 har jag haft problem med två flighter, den blev instabil både med ap och manuellt.
Jag har en rätt snabb dator QX6700 @ 3GHZ och ett 8800GTX grafikkort.
Adsl 5Mbit bör väl duga?
Helt klart händer någonting online min burk känns mycket segare.

Hans

Palm:

Adsl 5Mbit bör väl duga?

Beror ju på hur långt ifrån stationen du är, du kanske i själva verket får ut under 1mbps.

Nexus82:

Beror ju på hur långt ifrån stationen du är, du kanske i själva verket får ut under 1mbps.

Nämn en applikation som kräver mer än det för onlinespel.
Snälla.

Navigation

Up one level

Next page