Problem med landutfyllning

(1/2) > >>

Palm:
Laddade ner ett ganska enkelt sceneri för Norrköping som var för FS2004 (kör själv FSX) och överlag så blev det skapligt, rätt form på staden osv. Förutom många kustlinjer som var fel osv. men jag undrar hur man fixar det här:

Behöver fyllas ut med land.

Förövrigt är det ön Händelö lite utanför stan, ganska stort område med mycket industri i verkligheten.

Finns det något sätt att "flytta" kustlinjerna som är fel för Motala ström inne i stan också?

Palm:
Det är många öar som är lite mindre som har samma problem som man kan se på den första bilden, även ute i Bråviken.

MarkkuS:
Hej!
Vilket scenario gäller det och var laddade du ner det?

Scenariet själv borde hantera problem som kan uppstå med standardfiler och tilläggsfiler. Om scenariet är gjort för endast FS 2004, är det inte säkert att det fungerar bra i FSX. Vilket du redan har konstaterat.

Felaktiga kustlinjer och landområden beror troligtvis på felaktiga (för FSX) land- och vatten-masker. Dessa definierar var vatten och land ska finnas. Sedan behöver landklassfiler justeras för att man ska få industriområden.

Så om inte någon annan fixar detta, så varför inte fixa det själv?
Det finns flera olika verktyg för att modifierar scenario för FSX. I det här speciella fallet bör du kunna utgå från filerna du laddade ner, och behöver därför inte börja från "scratch".

Ett annat alternativ är du försöker kontakta den som har gjort scenariet.

mvh

Palm:
Jag laddade ner det som finns här i filarkivet, jag menade att fixa själv men jag har inte riktigt kunskaperna.

Palm:
Finns det några guider eller liknande på nätet?

Navigation

Up one level

Next page