DHL on sielta ja syvalta... Kayttakaa Postia, UPS, TNT tai FedExia

<< < (5/12) > >>

Barambas:
Minulla on hyviä kokemuskia niin UPS:sta kuin DHL:stäkin. Molemmilla kerroilla paketit tulivat luvattuna aikana ehjänä perille tuolta Ranskan maalta asti!


Keke

AvS_MotorSports:
Quote

Toi kilohintakorvaus on kyllä niin vitsi kuin olla ja voi. Missähän lie kuljetusfirmojen vastuu? Monessa muussa bisneksessä vahingot joudutaan korvaamaan täysmittaisesti, mikä kummasti parantaa palvelun luotettavuuteen panostamista.


Eikös noi suurimmat pikakuuririt korvaa vahingot aina 50 000$ asti jos ruksaa sen vakuutus-kohdan. Vakuutusmaksu on 1% tavaran arvosta. En nyt  kerkeä noita ehtoja lukemaan joten en muista miten korvaavat. (Tosin tässä vaiheessa tuli mieleen että koskeeko lainaamani viesti kuljetusvaurioita vai kuljetuksen myöhästymistä)

Pikakuriirifirmat korvaavat myöhästymisen (2-3 päivää myöhässä aikataulutetusta toimituspäivästä) ja siitäkin vain rahtikulut jos jaksaa tapella niiden kanssa muutaman viikon.

kille:
Quote

Eikös noi suurimmat pikakuuririt korvaa vahingot aina 50 000$ asti jos ruksaa sen vakuutus-kohdan. Vakuutusmaksu on 1% tavaran arvosta. En nyt  kerkeä noita ehtoja lukemaan joten en muista miten korvaavat. (Tosin tässä vaiheessa tuli mieleen että koskeeko lainaamani viesti kuljetusvaurioita vai kuljetuksen myöhästymistä)

Pikakuriirifirmat korvaavat myöhästymisen (2-3 päivää myöhässä aikataulutetusta toimituspäivästä) ja siitäkin vain rahtikulut jos jaksaa tapella niiden kanssa muutaman viikon.


Jep, maallikosta nuo kilohintahommat voi tuntua täysin kohtuuttomilta, varsinkin jos vahinko sattuu omalle kohdalle. Tosiasia vain on, että jos rahdinkuljettaja joutuisi vastaamaan kaikesta kuljettamastaan tavarasta täydestä arvostaan + mahdolliset välilliset kustannukset joita kuitenkin aina penätään, nousisi kuljetustoiminnan riski jonnekin stratosfääriin ja kuljetuksien hinta sen mukana kestämättömäksi. Vapaaehtoiset kuljetusvakuutukset ovat olemassa varsinaisia kuljetusvahinkoja varten, ja usein niiden hommaaminen on juuri noin helppoa kuin Antti mainitsi, rasti ruutuun ja lisämaksu kouraan.

Kokonaisuutta katsellessa rikkoutuvan ja katoavan tavaran määrä on kuitenkin hyvin pieni ja tasapainoa tässäkin haetaan riskin ja voiton välillä, joten jos varmuutta parannetaan, kustannus nousee. Ei lentokonettakaan voi rakentaa ainoastaan onnettomuustilannetta silmällä pitäen, koska siitä tulisi liian raskas lentämään.

Täsmälleen samat periaatteet ovat käytössä tavaran- ja osin henkilökuljetusliikenteessäkin maassa, merellä ja ilmassa, kansainvälisiin kuljetussopimuksiin kirjattuna.

Juha:
Quote

Tuossa kuulin kommentin Kiitolinjasta. Jos teet murhan, niin kannattaa laittaa ruumis kiitolinjan matkaan, kukaan ei ikinä löydä.

Omat kokemukset myös vahvistavat tämän käsityksen. Kaksi kertaa hukkunut lava jossa on reipas 600 kiloa koiranruokaa.

Jooh duunin puolesta on saanut selvitellä useammankin lähetyksen kohtaloa. Ja särkyvää teipit on enemmänkin kuin punainen vaate, joka saa heittelemään pakettia vähän rajumminkin...

Cyclone:
Itse olin ennen Kaukokiidossa töissä jotakuinkin nelisen vuotta ja siinä kyllä kuuli asiakkaiden palautteita eri firmoista aika suoraan. Ulkomaan pikkupaketeissa ehdottomasti UPS ja Kakea voin suositella kotimaan rahtiin. Olen joskus ollut Kiitolinjalla vähän aikaa tuurailemassa ja voi jösses mitä meininkiä.
Transpointilla ja Kiitolinjalla on aika kovat hävikkiprosentit muihin kotimaan rahtiliikkeisiin verrattuna. Monesti asiakkaiden "lentorahti" kulkee rekalla euroopasta tänne ja toisinpäin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page