Crowded Skies V - 080105

(1/10) > >>

alxXx:

Vad är Crowded Skies?

Crowded Skies är ett rekordsättande event. Under den fjärde upplagan sattes det nuvarande rekordet på 1501 medlemmar anslutna samtidigt. Målet med årets upplaga är att slå det rekordet igen.

När kommer peak-timmen att vara?

Vi hoppas se alla online ca 2100Z.

Vad krävs för att delta?

Först och främst måste du vara medlem på IVAO, (Klicka här för att registrera dig nu).
    Sedan :

→ För dig som är pilot :

Välj din avgångsflygplats och ankomstflygplats från listan nedan, och välj din favoritflygmaskin (aircraft, helicopter, ultralight...).
        Notera: Du kan naturligtvis välja att starta från (eller flyga till) en okontrollerad flygplats men då går du miste om full ATC-service hela flygningen.

→ För dig som är ATC :

Du måste antingen anmäla dig i den här tråden eller kontakta mig på se-ec@ivao.aero. Skriv vilken position du vill sitta och när för att en position ska kunna bokas åt dig.
        Notera: Vi skulle helst vilja se att framför allt Arlanda och Landvetter är bemannade för att få så många piloter som möjligt att delta.

→ Listan över bokade deltagande flygplatser och FIR:s finns på http://crowdedskies.ivao.aero/ (ATC positions och välj sen kontinenten).

Bokat i Sverige (uppdaterat 080105)
ESOS_CTR

ESSA_APP
ESSA_TWR
ESSA_GND

ESGG_APP
ESGG_TWR
ESGG_GND

ESMS_TWR

Eddieboy:
Det där låter kul. Själv ska jag självklart komma och vara med!!!

nighty142:
Kommer med all säkerhet bli drag på IVAO den kvällen. Tyvärr bortrest 

BJK:

Attans. just den dagen på året som min syrra får för sig att fylla år.

Hade gärna flygit då.

Samma här, min katts leksaksmus mammas kusin firar ju 11-årsdagen av sitt klarade teoriprov för traktor då.
Annars hade jag definitivt flugit oxå!

Svanholm:

Samma här, min katts leksaksmus mammas kusin firar ju 11-årsdagen av sitt klarade teoriprov för traktor då.
Annars hade jag definitivt flugit oxå!

I see your point.

Navigation

Up one level

Next page