2 skärmar, problem
(1/1)
logic:
Hejsan, jag har två skärmar som jag har kopplat in, men när jag startar FS9 ser jag bara cockpiten på en skärm, på den andra skärmen ser jag fortfarnade skrivbordet, och det går heller inte dra över panelen till den andra skärmen för då åker jag bara ur FS och hamnar på skrivbordet.
Något som vet hur detta fixas? Min tanke är att ha överhead på den andra skärmen.
Jag har testat att köra FS9 i ett fönster, istället för fullskärm, då går det att dra över till den andra skärmen, men det är helt buggat, och blir inte bra, och det tar mkt tid innan man klyddat och fått allt på rätt plats.
Finns det någon bra lösning?
Ni som kör med flera skärmar hur har ni gjort?
Tack
MVH / Sebbe
jouko:
Du kan flytta enskilda fönster. Aktivera fönstret - t ex overhead panel eller FMC om de är egna fönster och de brukar de vara - högerklicka
och välj Undock window och dra fönstret till den andra skärmen.
/J
rockmus:
Jag brukar starta FS i fönsterläge och dra önskade paneler till den andra skärmen. Sedan går jag över till fullskärmsläge och justerar storlekarna.
Men precis som du säger, det är en massa klydd innan man har fått det bra, och FS glömmer ju tyvärr bort inställningarna till nästa gång man startar, så då får man göra om allt igen.
logic:
Tack för hjälpen, nu fungera det bra.
Navigation