Ny Arboga fält

(1/3) > >>

PerttiLode:
Hittade Arboga fält i fsn bibliotek, men, men, har ni andra samma problem som jag att frame/sek rasar från 30 till 4-5? och det beror inte på att jag har dålig maskin när andra fälten fungerar bra, det är synd för så fin fält, för det behövs mera av dom här i fs. Hur kan man takla den här problemen och vad måste man göra för att få den att fungerar som den är tänkt?

MarkkuS:
Hej!
Tråkigt att det inte fungerar bra 

Jag har testat scenariot på två datorer. Den ena en äldre DELL med CPU 2.8 GHz och 1 GB RAM. Den andre en nyare laptop. På båda fungerar det bra, utan att framerate sjunker under 20. På båda har jag installerat uppdateringen FS 9.1. På laptopen finns endast Arboga installerat utöver default installationen.

Så troligtvis finns det någon konflikt i din PC. Du kan testa och av-aktivera andra add-on scenarion om har sådana installerat (Settings - Scenery Library). Om du endast har Arboga med endast ursprunglig installation av FS 2004, bör du kontrollera inställningar under "Settings-Display". Jag har dock själv dessa ganska högt ställda utan några problem.

mvh

PerttiLode:
Hej Markku!
Vad är esqo.SBP fil till 5094kb stor?det nämns ingenting om det i din text

Scorpio:
Jag har precis samma problem och frågor över sceneriet som Pertti.
Datorn är scannad och det ligger inte några andra sceneries över ESQO
på den.
Den stora filen esqo.SBP 5.094 KB som låg utanför mapparna behöver en förklaring.

PerttiLode:
Jag har plockat bort filer ur scenery mappen
ag tree lib.BGL  =träden som stod i älven försvann
ESQO OB1.BGL +ESQO VTPL.BGL =då kom framet tillbaka, men jag vet inte vilken av filerna som orsakade den felen och om det fattas något på sceneriet men det funkar nu, och det får vara så länge tills rättelsen kommer.

Navigation

Up one level

Next page