Blurríg textur?

(1/1)

Daniel:
Hej!
jag har ett tag letat efter en Bangkok Airways paint till Project Airbus A320. Så hittade jag en (den ända). Men när jag valde planet så var texturen helt "blurrig" Planet och texturen va till FS9 och jag använde den i FSX. Finns det något sätt att fixa det? Jag har inte Photo-shop.
//D

rbdesign:
Problemat kan ligga i att texturen innehåller Mips, det vill säga alla storlekar från orginalstorleken ner till noll. Detta har man för att det skall vara mera lättdrivet för simulatorn när planet är längre bort behövs kanske inte samma skarpa textur. Utan väljer en mindre storlek av texturen. Ibland finns det dock flygplan som inte trivs med att ha sådana texturer på sig. 

För att fixa detta öppnar man texturfilen/filerna med DXTBMP. Tryck på Prefs i övre menyraden och kryssa av funktionen Include Mips. Spara sedan om filen i det formatet den hade.  Starta simulatorn och kolla om det har blivit bättre.

noneedforaname:
Om jag inte minns fel kan det också bero på att grafikinställningen "global textures" (?) måste vara på högsta.

Daniel:
Fast detta gäller ju bara ett fåtal plan

Navigation

Up one level