Lite trångt till/från KORD ikväll (vatsim)

(1/2) > >>

kitte:
480 flighter som skall ut och in från KORD och KDTW på två timmar. KORD har ca 100 avgångar första timmen! Och själv skall man in i smeten och gröta till det lite extra

Så här ser det ut på KORD just nu - ca 40 plan som står vid gatarna och ska ut!

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Martin Loxbo:
Funderade på att dra dit men det blev några svängar hemma i Sverige istället. ESOS måste ju ha nåt att göra.

Berätta gärna hur det gick för dig! Det är ju kul att VATSIM används till något "nyttigt" (klicka här för mer information om eventet i fråga).

PS. Tråden flyttad till "Händer på VATSIM."

kitte:
Martin,

jag flög EGLL - KORD i en BAW 747:a. Startade omkring 11:00Z och "skulle" ha kommit fram kring 20:10Z. Jag hade personligen inte några nätverksproblem eller fps-problem, men hand over från Minneapolis center till Chicago approach fungerade inte. Fick aldrig någon kontakt med Chicago så när jag fortfarande låg på FL290 med 10 NM kvar till KORD, så tyckte jag att det där Fly-in'et till EDDH lät mycket lockande! Om  man läser i eventets forum så är väl många nöjda med atc men missnöjda med tekniken, framförallt voice. När jag närmade mig ZAU's sektor så var väl ca 1150 inloggade. Jag såg här i FSNordics forum att IVAO hade 1900 (?) inloggade när deras server split visade sitt fula tryne. Låter på pappret lite stabilare...

Sedan flög jag EPWA - EDDH och där glömde arrival vid EDDH bort mig trots att jag anropade honom ideligen. Så jag skickades ut i Östersjön på the scenic tour. Det ordnade sig till slut men före det hade jag legat ihold i ca 20 min så man hade väl lite dåligt tålamod!   Så nu har jag flugit på vatsim i 12 h och funderar på USA igen! Konjaken borde räcka.

alxXx:

Om  man läser i eventets forum så är väl många nöjda med atc men missnöjda med tekniken, framförallt voice. När jag närmade mig ZAU's sektor så var väl ca 1150 inloggade. Jag såg här i FSNordics forum att IVAO hade 1900 (?) inloggade när deras server split visade sitt fula tryne. Låter på pappret lite stabilare...

Fast vi har haft rätt mycket liknande problem på IVAO även under normala kvällar med hälften så många inloggade. Det som dock är lite bättre med IVAO när servrarna krånglar är att man fortfarande kan kommunicera med flygledaren via voice och på så sätt fortsätta utan radar.

alexander96:
Mycket trafik där!

Navigation

Up one level

Next page