Ultimate Traffic
(1/1)
c_nygard:
Hej!
Installerade nyligen Ultimate Traffic till FS9 på min burk. Installerade alla flygplansom gick att installera, över hela världen.
Tar en titt hur det ser ut på Arlanda, och jag måste säga... Det ser inte mycket ut. Det är verkligen inte mycket flygplan där, och det är mest bara SAS plan. Såg nån BA och KLM men inga andra "utländska". Så jag "gick" till KORD Chicagos flygplats, och där om någonstans bör det ju finnas många flygplan. Men icke sa nicke. Dock fler än på Arlanda, men ändå väldigt få På vissa som tar screenshots här på forumet ser man att när dom startar så står det kanske en 10 plan och väntar på att få lyfta efter honom. Så är det verkligen inte för mig. Vad gör dom för att få så mycket AI trafik? Jag vill också ha så
Hur ska jag göra för att få mer AI-plan? Finns det någon inställning i Ultimate Traffic? Jag har iaf FS9's Traffic inställningar på 100%, om den nu gör någon skillnad.
// Christofer N
chris93:
Är det någon som vet om (och i sådana fall hur) man kan ändra vilka plan som ska trafikera en viss flygplats?
jhz94:
För det första, dra upp trafiken till 100%.
För det andra. Använd TTools för att decompressa Traffic.bgl filen. Sen går du till output foldern och ändrar AC#* till andra nummer i FlightPlans.txt och sen ändrar du i Aircraft.txt AC#*.
Snubbelibubben:
Man kan ju även lägga till nya bolag, om det nu är det ni vill. Det är dock rätt segt. Mycket att göra, så att säga. MEn det låter lite märkligt... Jag har UT och jag har full fart både på Arlanda och andra flygplatser...
Har du (ni) Compilat ut?
/ Johan
kitte:
Jag har även UT för FS9, även om jag inte använder det mera då jag tyckte modellerna var så fula, men liksom Johan så hade jag inget problem med att få flygplatserna fyllda med flygplan av alla de nationaliteter och slag. Det viktiga är att dra upp AI trafiken. Du kan även ta bort den trafik-bgl som lagt in av fs och som ger de påhittade, standardplanen. Detta skall inte påverka ditt problem, men det ger bättre prestanda plus att du slipper de odrägligt fula planen. Det finns ju också en del inställningar att spela med i UT, men jag är säker på att du redan testat dem.
Navigation