FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.07.17, 06:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  "Sekakäyttö"
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: "Sekakäyttö"  (Read 3243 times)
Sami Puro
Moderator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

"Sekakäyttö"
« on: 12.01.08, 14:02 »

Olisiko kiinnostusta A340 ja A320-sekakäytölle, eli MFF-ryhmälle (mixed fleet flying), kuten oikeastikin tekevät?

[ attachment removed / expired ]


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Superfinnair
Former member
Re: "Sekakäyttö"
« Reply #1 on: 12.01.08, 15:32 »

Ehkä Tongue.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3328
Date Registered: 18.12.01

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #2 on: 13.01.08, 09:10 »

No kyllä varmasti! Kun lentelen (MD11), niin lyhyin reittini taitaa olla Helsinki - Delhi, eikä se kovin lyhyt ole sekään tunneissa mitattuna. Olen hieman mietiskellyt A320 -sarjaan takaisin siirtymistä, mutta toistaiseksi ainoana MD11 -lentäjänä koittanut pitää MD:n ilmassa. Mahdollisuus lentää kotimaahan, Eurooppaan ja edelleen kaukomaihin olisi kyllä erittäin houkuttelevaa, varsinkin kun on PSS:n bussit koneella.

Ja terveiset Vatsim-taivaalta, juuri alkaa Atlantin ylitys täällä Norjassa, Matkalla isoon omppuun...

T: FIN5 hevi Tongue

Mika Koso
Offline Offline

Posts: 1291
Date Registered: 06.07.01

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #3 on: 13.01.08, 17:12 »

Moro,

Olen aikaisemmin ehdottanut muistaakseni tätä mahdollisuutta  Roll Eyes Kannatetaan  thmbup

MD-11 triple-jet
Kai Lilja
Offline Offline

Posts: 703
Date Registered: 10.01.02

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #4 on: 14.01.08, 07:43 »

Terve!

Mihin voin ilmoittautua?  thmbup

-Kaitsu
Toni Matkaselkä
Offline Offline

Posts: 104
Date Registered: 05.07.01

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #5 on: 14.01.08, 08:17 »

Myös minusta tuo olisi kiinnostavaa!

Toni

Toni Matkaselkä
Jouni Turunen
Offline Offline

Posts: 1969
Date Registered: 15.07.04

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #6 on: 14.01.08, 16:31 »

Myös minusta tuo olisi kiinnostavaa!

Toni

Yhdyn tähän.
Matias Hurtta
Offline Offline

Posts: 1133
Date Registered: 10.01.07

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #7 on: 14.01.08, 17:16 »

Jaa-a, vähän kakspiippunen juttu. Toisaalta, jos kerran Finnairilla oikeasti menetellään näin niin sehän olisi taas lisää sitä realismia, mitä tässä tavoitellaan ja jos ei aina jaksa lentää niitä 7+ tunnin lentoja niin voi välissä lennellä lyhyempiä legejä. Toisaalta sitten jos tämä käytäntö tulee voimaan menee fiilis siitä, että on ensin lentänyt empulla tai pikku bussilla tarvittavan määrän tunteja isompaan konetyyppiin ja pääse sitten siirtymään siihen isompaan koneeseen. Ja sitten, kun M11 lähtee ei voi kerätä tunteja edes siihen, mutta jäähän toki 757 jäljelle.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3328
Date Registered: 18.12.01

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #8 on: 15.01.08, 00:41 »

kun M11 lähtee ei voi kerätä tunteja edes siihen, mutta jäähän toki 757 jäljelle.

MD11 lähtee laivastosta, ja sehän on selvä? Se että "kerää" tunteja, on itselleni hieman outo käsite! Jos ajattelet siirtymistä toiseen tyyppiin, pätee MD11 -lähtemisen jälkeen varmaankin samat kriteerit toiseen tyyppiin siirtymisestä edelleen samoin vaikkei MD11 olekaan enään laivatossa? Tilalle on tulossa A330, ja A350 (aikanaan) enkä ymmärrä miten keräämäsi lentotunnit menisivät hukkaan?

T: Mika

Matias Hurtta
Offline Offline

Posts: 1133
Date Registered: 10.01.07

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #9 on: 15.01.08, 08:03 »

MD11 lähtee laivastosta, ja sehän on selvä? Se että "kerää" tunteja, on itselleni hieman outo käsite! Jos ajattelet siirtymistä toiseen tyyppiin, pätee MD11 -lähtemisen jälkeen varmaankin samat kriteerit toiseen tyyppiin siirtymisestä edelleen samoin vaikkei MD11 olekaan enään laivatossa? Tilalle on tulossa A330, ja A350 (aikanaan) enkä ymmärrä miten keräämäsi lentotunnit menisivät hukkaan?

T: Mika

Tarkoitatko Mika sitä, että A32S- sarjalaisesta voi siirtyä tuohon "sekakäyttöön" vasta, kun on tarpeeksi tunteja. Minä tarkoitin sitä, että siinä menee fiilis isompaan koneeseen siirtymisestä, jos saa suoraan CPL koulutuksen jälkeen siirtyä sekakäyttöön. Mahtaako sitten tulla enää tarpeeksi Embraer lentäjiä? Minä en tiedä millainen käytäntö tämä tarkkaan ottaen sitten olisi. Ehkä saamme siitä lisätietoja?
Kai Lilja
Offline Offline

Posts: 703
Date Registered: 10.01.02

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #10 on: 15.01.08, 10:33 »

Moro!

Ehdotus: MFF mahdolliseksi, kun 250 tai 500 lentotuntia täynnä!

Näin ollen "Emppu" pilottejakin riittäisi...?
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3328
Date Registered: 18.12.01

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #11 on: 15.01.08, 12:12 »

Tarkoitatko Mika sitä, että A32S- sarjalaisesta voi siirtyä tuohon "sekakäyttöön" vasta, kun on tarpeeksi tunteja. Minä tarkoitin sitä, että siinä menee fiilis isompaan koneeseen siirtymisestä, jos saa suoraan CPL koulutuksen jälkeen siirtyä sekakäyttöön. Mahtaako sitten tulla enää tarpeeksi Embraer lentäjiä? Minä en tiedä millainen käytäntö tämä tarkkaan ottaen sitten olisi. Ehkä saamme siitä lisätietoja?

Joo tietysti pitäisi joku raja olla, ennenkuin pääsee laajarunkoista operoimaan. Ehkäpä Sami muuttaa tämän osalta käytäntöä, jos MFF tulee voimaan.

T: Mika

Sami Puro
Moderator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #12 on: 16.01.08, 08:02 »

Sama raja tuohon kuin normaaliin 340:een.


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Mika Koso
Offline Offline

Posts: 1291
Date Registered: 06.07.01

Re: "Sekakäyttö"
« Reply #13 on: 17.01.08, 18:30 »

Hei,

Uskoisin, että kannatus on tarpeeksi vahva että voimme tehdä muutoksen asian osalta sopivalla aikataululla. MFF:n mukainen lentolista tulee siis aikaisintaa siinä vaiheessa, kun tunnit laajarunkoon riittävät toimintaperiaatteiden mukaisesti. Näin ollen pystymme takaamaan myös tarpeelliset resurssit (= pilotit) syöttöliikenteeseen.

MD-11 triple-jet
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1