Väder funderingar.

(1/2) > >>

Nippegubbe:
Hej alla. Jag sitter här och funderar lite över verkligt väder att flyga i. När man flyger IVAO så får FS vädret via IvAp. Är man offline så ska det finnas riktigt väder i FS som jag har förstått inte är något att hurra för. Det som ska vara bäst lär vara activ Sky vad jag hare förstått. Men min fundering är, om du är online på IVAO har man då även Activ Sky igång eller krockar det med IvAps väder?

nighty142:
Man stänger av IvAp vädret i inställningarna och flyger sedan med ActiveSky igång. Då krockar de inte.

Nippegubbe:
Är det värt att investare i AS och koppla bort IvAp eller är IvAps lika bra eller bättre?

Martin.S:
Jag köper inte AS för då e jag tvingad att flyga online för riktigt väder .

nighty142:

Jag köper inte AS för då e jag tvingad att flyga online för riktigt väder .

Var har du fått det ifrån? AS connectar till internet och uppdaterar vädret, du behöver däremot inte flyga online för att använda AS. FS kan du fortfarande ha i offline mode. Nu har du väl fått någon om bakfoten eller? 

Thord,
Ja jag anser att AS slår IvAp's integrerade väder, finns också en hel del andra funktioner med AS. Såsom att du kan importera dina rutter du ska flyga och printa ut winds aloft data, METAR och TAF plus annat för den flygning man ska flyga. Man får full koll på vädret under flygningen med andra ord.

Navigation

Up one level

Next page