Göteborg OVERLOAD 2008
Nizmo0:
Quote from: Magnus Gustafsson on 28.01.08, 15:16
Jag sitter sannolikt som ESGG_APP i morgon kväll, välkommen att träna och se dig omkring!
Perfekt om du tittar på kartorna från Luftfartsverket först då lär man sig procedurerna!
http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____37035.aspx
tack det ska jag nog göra om jag slutar jobb i vettig tid!
HenrikAbrahamsson:
Det var la änna gött döh!
Äntligen lite action med events på VATSIM i Sverige... Vart dött ett tag!
Martin Loxbo:
Inte har det varit dött på VATSIM - det har hänt mycket, inte minst EuroScope som har utvecklats snabbt sedan första versionen släpptes i höstas, realistisk ATIS, m.m.
Men det blir vad man gör det till! Idén om ett Göteborgsflyin kom från Magnus Gustafsson som också såg till att organisera det.
Quote from: Patric Lång on 28.01.08, 15:45
EDIT!: När ja vill kolla t.ex severs online och pilots online osv. så står de att ja inte har Java installerat eller att de blir nått fel. Jag har Java. , någon som kan hjälpa mig?
Det finns många sätt att kolla på, det enklaste är nog att ladda ner vRoute: www.vroute.net.
Patric Lång:
Jag kom på detta sen, flög nyss lite vid ESMS där en jättebra trafikledare satt , tyvärr så missade jag att sätta på NAV på APn när ja skulle göra ILS landning, , men du som satt som ATC gjorde ett jättebra jobb som hjälpte mig (en nybörjare på onlineflygning) Tack vill ja säga!, och ja ska plugga på hemläxan till nästa gång , Tack...
PS, varför har jag aldrig provat onlineflygning?, det gjorde simulatorn så mkt verkligare och roligare, hehe
frazer:
Quote from: Patric Lång on 28.01.08, 15:45
Precis blivit medlem, kommer nog flyga något mindre GA plan, hoppas inte det gör något
1. Välkommen!
2. Givetvis gör det inget att du kommer med ett allmänflygplan, snarare tvärtom. Verkligheten består inte bara av SAS B737
Navigation