Göteborg OVERLOAD 2008
Nemesis:
Quote from: Daniel Mattsson on 28.01.08, 22:33
1. Välkommen!
2. Givetvis gör det inget att du kommer med ett allmänflygplan, snarare tvärtom. Verkligheten består inte bara av SAS B737
utan även A3XX
Jag kommer om jag lyckats få ordning på VATSIM..
Patric Lång:
Quote from: Daniel Mattsson on 28.01.08, 22:33
1. Välkommen!
2. Givetvis gör det inget att du kommer med ett allmänflygplan, snarare tvärtom. Verkligheten består inte bara av SAS B737
Tack för de!, då dyker jag troligtvis upp i en SF260 från ESGJ, men de gör inget om man gör flera flygningar va?
MagnusGustafsson:
Quote from: Patric Lång on 29.01.08, 14:03
Tack för de!, då dyker jag troligtvis upp i en SF260 från ESGJ, men de gör inget om man gör flera flygningar va?
Enligt min mening gör det ingenting om man gör flera flygningar! Svaret finns redan i namnet "ESGG OVERLOAD", där förhoppningsvis skyn kommer att vara full!
Men vi får inte glömma bort tankegången "As real as it gets", där förhoppningsvis piloter (som är mycket välkommna) läser in sig på procedurerna gällande ESGG, samt kommande pilot information från VACCSCA!
En liten provflygning till ESGG skadar ju inte förren, eventet kommer!
En bra länk: http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____37035.aspx
Magnus Gustafsson
3 km west of EFMA
Nizmo0:
Har en fråga som jag tänkte jag kunde ha här.
Eftersom detta blir den 1:a "riktiga" flygningen online för min del så tänkte jag bara höra om man får reda på vilken bana man landar på redan när man ska sticka från sin destination? Jag tänkte flyga antingen från Visby eller Ängelholm och troligtvis då i en MD80 men det är inte bestämmt än.
MVH:Peter
Martin Loxbo:
Nej, du får inte veta aktiv bana definitivt förrän du får "inbound clearance", vilket du normalt får ungefär när du börjar sjunka. Däremot går det ju oftast att gissa sig till vilken bana som kommer användas, om man tittar på vädret.
Jag tror inte det är en så bra idé att göra din första "riktiga" flygning under ett stort fly-in. Varför inte pröva vingarna några gånger först? Till exempel är både ESOS_CTR och ESSA_APP online just nu men det är ganska lugnt med trafik - ett sånt tillfälle är mycket bättre att öva på om du är oerfaren.
Navigation