muutamia kysymyksiä aloittelevalle lentäjälle

<< < (10/18) > >>

arttula:
Quote from: Niko Palokangas on 18.02.08, 12:42

No siis eka piste ei tosiaankaan aina ole se, mille suuntaat nousun jälkeen koska SIDissä voi olla erinäisiä pisteitä (RNAV-SID) ja viimeinen piste ei ole se mistä mennään laskuun, eihän se nyt FAP:lle (esim. EFHK:lla rwy 15 FAP on NURMI)  lopu se reitti? Reitti päätetään TMA:n rajalle semmoiselle pisteelle, josta mahdollisesti lähtee STAR (esim. LAKUT).

Siinä mun versio 

Koskas SID:in ja STAR:in pisteet on alettu kirjoittamaan plaaniin ?

Nixu:
Quote from: Arttu Lahdenperä on 18.02.08, 12:55

Koskas SID:in ja STAR:in pisteet on alettu kirjoittamaan plaaniin ?

Ei niitä plaaniin kirjoitetakaan, tässä olikin tarkoitus päteä tuosta olettamuksesta että se reitin ensimmäinen piste ei ole aina se plaanin ensimmäinen, niinkuin Riston viestistä antaa ymmärtää. Quote

Itse lentosuunnitelmasta sen verran, että ensimmäinen piste on tosiaan se, johon suuntaat nousun jälkeen ja viimeinen piste se, mille lennät ennen laskeutumista.
Got the point?

arttula:
Quote from: Niko Palokangas on 18.02.08, 13:19

Ei niitä plaaniin kirjoitetakaan, tässä olikin tarkoitus päteä tuosta olettamuksesta että se reitin ensimmäinen piste ei ole aina se plaanin ensimmäinen, niinkuin Riston viestistä antaa ymmärtää. Got the point?

No menipä pätemiseksi, kun tuosta piti oikein huomauttaa...

Assiini:
Quote from: Niko Palokangas on 18.02.08, 13:19

Ei niitä plaaniin kirjoitetakaan, tässä olikin tarkoitus päteä tuosta olettamuksesta että se reitin ensimmäinen piste ei ole aina se plaanin ensimmäinen, niinkuin Riston viestistä antaa ymmärtää. Got the point?

Lol Siinä lukee myös siinä perässä "noin kaikessa yksinkertaisuudessaan". Mikäli henkilö ei tiedä miten plaani syötetään lentosuunnitelmaan, niin hänelle varmaan kannattaa luennoida vakio tulo- sekä lähtöreiteistä? Semmoista..

Risto

Tuohon tulee muuten tohon"että"-sanan eteen piste tuossa sinun lauseessasi

Nicket:
Quote from: Risto Partanen on 18.02.08, 15:07

Tuohon tulee muuten tohon"että"-sanan eteen piste tuossa sinun lauseessasi

Se on pilkku Risto

Kuinkas muuten verkossa menetellään noiden vakioreittien kanssa? Käytetäänkö niitä aina vai miten? 

nimim. Kyllä minä vielä joskus...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page