muutamia kysymyksiä aloittelevalle lentäjälle

<< < (16/18) > >>

justus:
saisinko noihin lähestymisiin vähän valaistusta,kun tänään ensinmäistä kertaa oikean atc kanssa lentelin turkuun niin sieltä välillä tuli vähän sellaista tekstiä jota en ihan ymmärtänyt.esim."13 mailin suora lähestyminen"tai jotain sinne päin.Voisiko joku tätä radio fraseologiaa selvittää esimerkiksi turkuun(EFTU) saavuttaessa.

niin ja sitten vielä otanko yhteyden suoraan tampereen tutkaan jos ei kentällä ole paikalla ketään vai vasta sitten kun olen ilmassa?

MikaelT:
Quote from: Juha Mattsson on 14.03.08, 16:16

saisinko noihin lähestymisiin vähän valaistusta,kun tänään ensinmäistä kertaa oikean atc kanssa lentelin turkuun niin sieltä välillä tuli vähän sellaista tekstiä jota en ihan ymmärtänyt.esim."13 mailin suora lähestyminen"tai jotain sinne päin.Voisiko joku tätä radio fraseologiaa selvittää esimerkiksi turkuun(EFTU) saavuttaessa.

niin ja sitten vielä otanko yhteyden suoraan tampereen tutkaan jos ei kentällä ole paikalla ketään vai vasta sitten kun olen ilmassa?

Moikka,

Kannattaa tutustua fraseologiaan, Ivaolla on siitä hyvät oppaat: http://www.ivao.fi/flying/opas/fraseologianperusteet/ Tuota kun hieman lueskelee javaikka tulostaa siihen itselleen viereen, niin helpottaa huomattavasti. 

Toiseen kysymykseen, kyllä, silloin kun muuta johtoa ei ole paikalla, niin asioidaan Tampereen kanssa. Fraseologia ei poikkea normaalista.

justus:
kiitos linkki vinkistä sen kyllä olin jo lukenut useampaan kertaan.Mutta ei ihan selväntänyt asiaa.tuolla offline puolella kun ei opi tätä reality elämää

Starchild:
Quote from: Tony Lönnström on 24.02.08, 19:02

Kumpi on siis parempi  ja miksi?

Kokeilin joskus kun aloitin molempia ja päätin valita VATSIMin kahdesta syystä: 1) Tarvitsee vain yhden softan ja varsinkin ku nmun kone on erittäin hidan, niin yritän minimisoida taustalla pyörivien ohjelmien määrän. 2) VF lentää lentonsa VATSIMissä, joten se oli osittain myös pakko valinta. 

Mutta valinta on teidän.

kenkku:
Quote from: Santeri Lehtonen on 14.03.08, 19:47

2) VF lentää lentonsa VATSIMissä, joten se oli osittain myös pakko valinta. 

Virtual Finnairin lennot saa nykyään lentää myös IVAOssa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page