Kotiohjaamopäivät 08?

<< < (8/14) > >>

Juhak:
Quote from: Jalmari Pipo on 16.02.08, 23:24

Minua kiinnostaisi erityisesti konkreettinen rakenteluaihe:

Sioc koodaus (AP, Ias, heading, vor yms.)

Tämä kiinnostaisi minuakin 
Voisiko ajatella, että näitä toteuttaisi työpajameiningillä? Ei mitään jäykkää esitelmää/powerpoint sulkeisia, vaan istuttaisiin yhden osaajan kanssa alas pohtimaan juttuja. Vai olisko siinä vaarana lipsahtaa filosofoinnin puolelle...
Juha

sierra:
Moi,

Voisiko joku mielestään hommansa osaava ajatella pitävänsä esim ns vapaamuotoisen luennon hallitsemastaan aiheesta.  Esim 30min. Jaettaisiin päivä osiin vähän niinkuin koulussa konsanaan, jolloin halukkaat pääsisivät seuraamaan haluamiaan juttuja.

Esim piirilevyn syövytystä klo 9-10, sioc koodausta 10-11 jne... tarkoitan siis ERITTÄIN vapaamuotoista juttua, jossa voisi kysyä "koulutuksen" ohessa, jolloin ei menisi homma täysin seuraamiseksi ja kuuntelemiseksi ( kuten Juha tuossa yllä esitti). sehän meitä monia tekijöitä kiinnosta.

Aamu voisi alkaa tilaisuudella jossa jokainen kertoisi hieman itsestään ja projektistaan.

Miltä idea vaikuttaisi?

Itse voisin puhua FSBUS NG:stä, CNC jyrsimisestä kotitekoisella laitteella, piirilevyjen tekemisestä. Toki kun foorumilla on myös muita samoihin asioihin perehtyneitä rakentelijoita, voitasiin "tunnit" pitää yhteistyönä, jolloin tulisi vielä monipuolisemmin asioita kerrottua eri näkökulmista.

kommenttia kehiin jotta saadaan päivistä monipuoliset ja onnistuneet.

Terveisin Jarkko

Jalmari:
No just näin...tekeminen mukaan...

Ehdotan seuraavia aiheita tai joitakin näistä:

1. SIOC koodaus (samalla voidaan kerätä koodeja yhdeksi pakaksi)

(Siocin parissa voisi kyllä jatkaa erillisesti jossain nurkassa jatkuvana sessiona...voisin uhrata koneeni tähän, jos löytyy  aisapari...)
Master card, usb expansion, servo card ...stepper card?
  - gear toiminto
  - ledien valaisu
  - servo kortti (speed, variometri)
  - stepper card (onko joku rakentanut kompassin?)
  - AP (ainakin: hdg, alt, v-speed, ias (vast....)

Aiheista löytyy netistä kamaa, mutta olisi kyllä hyvä nähdä homma toiminnassa
Itse olen tehnyt vuosi sitten speedin ja variometrin, mutta pitäisi palauttaa muistiin koko homma uudestaan...

2.- JOIKKARIKORTIT
Aika moni on armaan kiinnostunut joikkarikorteista ja FSUIP ratkaisuista kytkimineen
- eli jos tähän saisi henkilön/henkilöt, joilla olisi kortit, FSUIP, kytkimet..ja diodit? ja ne esiteltäisiin

BTW.
(itse ratkaisin esim AP:n käyttämällä sekä USB axesia, että Master cardia:

1. Lukkiutumaton painokytkin, jossa on sisällä ledi painetaan alas,
2. USB axes toteaa tapahtuman ja Master card tutkii, mikä on offsetin arvo, jos se on "päällä"
niin lediin syttyy valo...nerokasta eikö..

3. PANELI-Kaivertamiset
- CNC (miten ja kuinka toimia tilausten kanssa
- Painomateriaalit

4. MATERIAALIT

- muoveja
- polymeeri
- hankintapaikkoja
- kytkimet yms sähkötarvikkeita

itse olen viime aikoina tilannut mittareita ebayn kautta modattavaksi ja voisin tuoda jotain näytille...

5. PIIRILEVYN VALMISTUS

P.S.

Sitten..onkohan joku toteuttanut APU:a?

...millä saisi kätsästi mittarin viisarin nousemaan..start valmiuteen siten, että käynnistys olisi realistisempi..onko joku valmis kondensaattori ratkaisu näin pienille virroille?

Itse olen miettinyt mikrokontrolleria, mutta kun en tunne ketään joka osaisi neuvoa, miten niitä ohjelmoidaan (hyllyssä on Step systemin picaxe)
=
Step system myy koulukäyttöön jotain mallia, josta kaiken järjen mukaan voisi saada irti
ko toiminnan...kun olisi vain joku, joka näyttäisi vähän alkeita...
...esim. modattu jännitemittari...nyt painan apun kytkintä...piiri alkaa jollain koodilla nostaa hitaasti jännitettä esim for next tyyppisellä loopilla..ja kun looppi saavuttaa tietyn arvon niin piiri avaa linjan Master cardille...jos joku nyt tästä sepustuksesta mitään tajuaa...
Niinpä jos joku tietää alkeet tästä hommasta niin siinäpä olisi vielä yksi aihe...

eli jos tämmönen virtuoosi löytyy niin...

6. MIKROKONTROLLERI

Jos kuka tuntee aiheita omakseen, niin ehdotuksia vaan...Kukas tämän jaksas kursia kokoon...
Esittelytapa voi liittyä varmaan myös omaan projektiin, ettei mene liian kankeaksi...

Mites Sakari jaksatkos vetää vai kuka?

Ja tietenkin krääsäpöytä!

Juhak:
Kuulostavat hyviltä aiheilta, ja jos vetäjiä löytyy niin mikäs siinä 
Hyvä tietysti olisi jos saataisiin järjestettyä nämä esitykset jossain omassa tilassa, että ne ketä ei aihe kiinnosta voivat jatkaa oma filosofointia/lentämistä.
Se mikä tämän vuoden suunnitelmassa on hyvää, on tapahtuman jakaantuminen monelle päivälle. Jos porukat pystyy olemaan pitempään paikalla päästään turisemaan kunnolla ilman suurta hässäkkää ja kiirettä.
Ja kirpparipöytä on hyvä ajatus, kummasti sitä tavaraa tuntuu jäävän käsiin 
Juha.

skuosman:
Opisto/Saku on sitoutunut tähän tapahumaan ja järjestämme tapahtuman hyvien ideoiden mukaisesti.  Erilliset tilat luennoille ja simuille kyllä järjestyy. Samoin tuo kirppispöytä-idea saadaan toimimaan. Pöydät voisivat olla samassa tilassa simujen kanssa - ellei meidän ISOluokka tule ihan täyteen simuja!

saku

Navigation

Up one level

Next page

Previous page