Projekt- AI trafik i hela Sverige
Swesim:
Hej,
Tycker att det fattas en viktig detalj i flightsim. Det är privat- och allmänflyget! Man har ju sett alla "tråkiga" fs default Piper Cherokee målningen och likadant med Cessna. Så nu tänkte jag att om jag sammlar ihop en bunt med Svenska registreringar i en lista, så kunde jag göra en paint av vartenda plan och sedan använda dom som AI trafik runt om i landet.
Jag har redan 10-15 flygplan färdigmålade sen förrut. Alltså det kommer att vara Piper Cherokee, Cessna 172 och Cessna 182 och kanske möjligtvis något annat. Alla plan som IRL är t ex. Piper Cadet, Archer osv. kommer att vara fs Piper cherokee och med cessnorna är det likadant. Jag har gjort en liten lista på hittils slumpvist utvalda flygplan från olika flygklubbar. Listan kommer att bli lång och allt kommer att ta ett tag att göra men själv tycker jag att idén är ganska bra. Här är listan på dom plan som jag senare ska göra målning till och göra till AI trafik:
SE-GYZ
SE-KUD
SE-FZS
SE-GGO
SE-KDF
SE-GNN
SE-KOR
SE-GPL
SE-EOT
SE-FHG
SE-FZO
SE-FZP
SE-FZU
SE-GKD
SE-GKY
SE-GOB
SE-KOO
SE-KML
SE-KMI
SE-IZZ
SE-EOP
SE-GBY
SE-LOE
SE-KSG
SE-KLI
SE-FFH
SE-IAM
SE-KEO
SE-KOA
SE-KMD
SE-IYN
SE-LPY
SE-IFD
SE-KFY
SE-LVS
SE-EAT
SE-GTL
SE-LKN
SE-IFC
SE-LGI
SE-IBY
SE-KKI
SE-GON
SE-FXR
SE-GNG
SE-FYN
SE-LYM
SE-IIN
Ganska många ja, men det kommer förhoppningsvis att bli ett bra tillägg. Målningarna kommer inte att vara superdetaljerade eftersom att det endast kommer att vara AI trafik. Jag skulle gärna villja att ni skrev om det finns någon Piper eller Cessna som ni vill att ska vara med i listan. Men kärran måste ägas av en Svensk klubb eller ha en Svensk registrering.
Hoppas att ni tycker att det är en bra idé!
/Navid
kalle frohlund:
Hejsan.
Tycker det låter som en väldigt bra idé.
En till målning är SE-EZO. En PA-28 140 Cherokee. Den finns numera på hässleholms flygklubb.
Om det funkar att göra det med tex Eurostaren som finns här på forumet så finns det ju en del målningar eftersom många klubbar har eurostar.
Tex, SE-VAR (Höganäs), SE-VIR (Privatägd står på hässleholm), SE-VII (Ljungbyhed). Skulle vara kul att ha lite vettig AI på Ljungbyhed istället för alla dessa DASH 8 .
En till PA-28 160 målning är SE-GPU, som finns på Ljungbyhed.
Håller med om att den detaljen är viktig, och förhoppningsvis görs någonting åt det i framtiden.
ekepeke:
Om du skulle kunna göra SE-KTU som ägs av kalmarflygklubb. Den är en Piper Pa28.
MarkkuS:
Hej!
Quote from: Navid Hashemi on 02.02.08, 11:12
Listan kommer att bli lång och allt kommer att ta ett tag att göra men själv tycker jag att idén är ganska bra. Här är listan på dom plan som jag senare ska göra målning till och göra till AI trafik. Ganska många ja, men det kommer förhoppningsvis att bli ett bra tillägg.
Sannerligen mycket ambitiöst!
Orkar du verkligen fixa alla dessa själv?
Varför inte gå ihop med några and?
mvh
Swesim:
Quote from: Markku Siipola on 03.02.08, 04:38
Hej!
Sannerligen mycket ambitiöst!
Orkar du verkligen fixa alla dessa själv?
Varför inte gå ihop med några and?
mvh
Vi får se, hittils är 15 st plan klara. Gjorde klart 7st av dom igår. En paint kanske tar 15 min att göra beroende på hur den ser ut. Skaffar lite hjälp senare när jag har kommit igång lite mer. Har även gjort om listan lite
Bifogar bilder på dom planen som jag gjorde klart igår, har endast gjort Cessnor:
SE-FZS
[ Attachment not found - or removed ]
SE-FZU
SE-GGO
SE-GKD
SE-GKY
SE-GOB
SE-IYN
SE-KUD
/Navid
Edit: Har nu laggt till SE-FAL, SE-EZO och SE-GPU i listan.
Navigation