Projekt- AI trafik i hela Sverige
Swesim:
Quote from: Michael Cedergren on 16.03.08, 10:40
Ja det vore ju jätte synd att gå miste om ett sånt här fint tillägg bara för att man kör FSX. Som Navid resonerar att det är så tråkigt att behöva se defaulta Cessnorna och Pipers håller jag helt med om.
Mikael
Det finns säkert någon lösning så att det funkar i fsx. Gör till att börja med klart allt till fs2004, sedan ska jag se vad som kan göras för att få det att funka i fsx.
Swesim:
Här kommer en ny lista på alla flygplan som ska vara med, det är 51 st flygplan (inte dåligt eller hur? ):
SE-EAT
SE-FZS
SE-FZU
SE-GGO
SE-GKD
SE-GKY
SE-GOB
SE-GTL
SE-GYV
SE-GYZ
SE-IBX
SE-IFD
SE-IYD
SE-IYN
SE-KFY
SE-KKI
SE-KOO
SE-KUD
SE-LPE
SE-LPY
SE-LVS
SE-LZB
SE-LZD
SE-LZE
SE-KDF
SE-GZR
SE-EOP
SE-EOT
SE-EZO
SE-EZU
SE-FAL
SE-FFH
SE-FHG
SE-FYN
SE-GBY
SE-GNG
SE-GNN
SE-GPN
SE-GPU
SE-IZG
SE-IZZ
SE-KEO
SE-KLI
SE-KMD
SE-KMI
SE-KML
SE-KOA
SE-KOR
SE-KSG
SE-FCD
SE-KTU
Nu är det bara att utrusta flygplatserna så att dom kan hantera flygplanen och så lite flightplans.
Men kom ihåg att om du redan har ett sceneri för en flygplats, byt inte ut sceneriets af2 fil mot den som följer med i paketet!
Så nu om det är någon som har en önskning om något flygplan, passa på att skriva! Kom ihåg att jag endast målar Cherokee, c172,c182 och möjligtvis något annan default flygplan. Quote from: Daniel Hübinette on 22.02.08, 17:41
Skulle gärna se SE-LZY med i paketet! Den flyger för FKAROS på ESOW.
Bild: http://www1.airpics.com/search/search.php?string=SE-LZY&si=0&st=10&count=10
LZY:s målning kan bli lite svårmålad, men jag ska fundera på det.
mgerner:
Hej, Fina plan!
Jag är dålig på sånt här, men AI-trafik, är det såna plan som är inbyggda i FS som man ser köra om kring om man har "traffic" aktiverat? Fungerar det att lägga in i FS?
Snyggt jobbat
Swesim:
Quote from: Mikael Gerner on 13.04.08, 08:15
Hej, Fina plan!
Jag är dålig på sånt här, men AI-trafik, är det såna plan som är inbyggda i FS som man ser köra om kring om man har "traffic" aktiverat? Fungerar det att lägga in i FS?
Snyggt jobbat
Tack!
AI trafik är flygplan som styrs av fs kan man väl säga eller som du sa "som man ser köra om kring". Vet inte riktigt hur du menar med om det går att lägga in i fs men jag antar attt du menar ladda hem och installera i fs. Så ja det går. Man behöver bara modellen (flygplanet), texturerna (målningen) och flightplans (rutten som flygplanet ska flyga).
Det här som jag jobbar med är Piper och Cessnor som kommer att starta, flyga och landa på olika ställen i sverige. Beroende på vart man befinner sig så kommer man att se olika mycket trafik. Så i t ex norra sverige kommer det att vara betydligt mindre trafik än i Stockholmsområdet där man ser något av planen ganska ofta.
/Navid
mgerner:
Quote from: Navid Hashemi on 13.04.08, 10:26
Tack!
AI trafik är flygplan som styrs av fs kan man väl säga eller som du sa "som man ser köra om kring". Vet inte riktigt hur du menar med om det går att lägga in i fs men jag antar attt du menar ladda hem och installera i fs. Så ja det går. Man behöver bara modellen (flygplanet), texturerna (målningen) och flightplans (rutten som flygplanet ska flyga).
Det här som jag jobbar med är Piper och Cessnor som kommer att starta, flyga och landa på olika ställen i sverige. Beroende på vart man befinner sig så kommer man att se olika mycket trafik. Så i t ex norra sverige kommer det att vara betydligt mindre trafik än i Stockholmsområdet där man ser något av planen ganska ofta.
/Navid
Det låter ju väldigt kul! Jag har alltid undrat om planen som kör omkring i FS väljer sina rutter slumpvis, eller om någon på Microsoft har suttit och programmerat. Måste ju ha varit en himla massa jobb om man ska programmera rutter från och till flygplatser i hela världen!
/Mikael
Och så tänker vi på språket /Markus
Navigation