Projekt- AI trafik i hela Sverige
Swesim:
Sådär ja! Har nu skrapat ihop 57 st olika flygplan. Nu är det bara att ställa iordning färdplaner och sedan fixa vissa flygplatser.
En ny lista:
SE-EAT
SE-FZS
SE-FZU
SE-GGO
SE-GKD
SE-GKY
SE-GOB
SE-GTL
SE-GYV
SE-GYZ
SE-IBX
SE-IFC
SE-IFD
SE-IIN
SE-IYD
SE-IYN
SE-KFY
SE-KKI
SE-KOO
SE-KUD
SE-LKN
SE-LPE
SE-LPY
SE-LVS
SE-LZB
SE-LZD
SE-LZE
SE-GZR
SE-KDF
SE-EOP
SE-EOT
SE-EZO
SE-EZU
SE-FAL
SE-FCD
SE-FFH
SE-FHG
SE-FYN
SE-GBY
SE-GNG
SE-GNN
SE-GPN
SE-GPU
SE-IAM
SE-IZG
SE-IZZ
SE-KEO
SE-KLI
SE-KMD
SE-KMI
SE-KML
SE-KOA
SE-KOR
SE-KSG
SE-KTU
SE-LOE
En fråga till er lite mer kunniga:
Om jag slänger med en af2 fil för t ex ESKB i mitt pack, och om någon sammtidigt redan har ett sceneri för ESKB med en af2 fil som tillhör det sceneriet. Vilken av af2 filerna (min eller sceneriet) har högst prioritet? Alltså hur vet jag vilken af2 fil som kommer att användas?
Svårt att förklara men det kan ju vara så ibland...
/Navid
mikced:
Hej Navid
Varför ska du göra AF2 filer för flygplatser. Räcker det inte med att skapa tidtabellerna. Flygplatsernas AF2 filer styr ju endast parkeringsplatser på själva flygplatsen, inte hur flygplanen flyger. Jag tror det är lite bortkastad tid för de flesta laddar nog hem flygplatsscenery till vilka man i alla fall måste ha separata AF2 fil för att det ska funka.
Mikael
Swesim:
Quote from: Michael Cedergren on 14.05.08, 06:07
Hej Navid
Varför ska du göra AF2 filer för flygplatser. Räcker det inte med att skapa tidtabellerna. Flygplatsernas AF2 filer styr ju endast parkeringsplatser på själva flygplatsen, inte hur flygplanen flyger. Jag tror det är lite bortkastad tid för de flesta laddar nog hem flygplatsscenery till vilka man i alla fall måste ha separata AF2 fil för att det ska funka.
Mikael
Men alla flygplatser har ju inte parkeringsplatser. Det är ju inte bara dom "större" flygplatserna som kommer att vara trafikerade.
Låt oss ta Johannisberg i Västerås som exempel. Den har inga parkeringsplatser från början. Då måste jag själv lägga till parkeringar. Men, nu finns det ju också ett sceneri för Johannisberg och då kan ju inte användaren använda min af2 fil till det sceneriet för då blir det ju fel. Och jag kan ju absolut inte kräva att alla som laddar ner detta trafiktillägg, måste ladda ner sceneriet för Johannisberg för att trafiken ska fungera. Så då måste användaren själv plocka bort min af2 om det skulle vara så att han/hon redan har ett sceneri för den flygplatsen.
Men sen är det ju inte säkert att sceneriet har några parkeringsplatser, vilket kan ställa till det lite mer. Men om någon har något förslag eller tips så kontakta mig!
/Navid
mikced:
Hej igen Navid
Jag tror alla default flygplatser redan har AF2 filer som standard från Microsoft, inte de bästa mest realistiska dock (kan vara att de satt GA parkeringsplatser på fel ställen) osv men trots allt så finns det redan parkeringar på alla flygplatser. Sedan för scenery addons skapar ju ofta tillverkaren av sceneryt en tillhörande egen AF2 så hans scenery stämmer överens.
Någon annan som vet mer exakt, är lite osäker.
Mikael
Swesim:
Quote from: Michael Cedergren on 14.05.08, 09:41
Hej igen Navid
Jag tror alla default flygplatser redan har AF2 filer som standard från Microsoft, inte de bästa mest realistiska dock (kan vara att de satt GA parkeringsplatser på fel ställen) osv men trots allt så finns det redan parkeringar på alla flygplatser. Sedan för scenery addons skapar ju ofta tillverkaren av sceneryt en tillhörande egen AF2 så hans scenery stämmer överens.
Någon annan som vet mer exakt, är lite osäker.
Mikael
Endast dom flygplatser som har AI trafik från början (t ex Arlanda, Bromma, Ludvika osv.) har parkeringar. Dom andra mindre flyplatserna (t ex Johannisberg som sagt) har inte parkeringsplatser. Så dom kan inte ta emot AI flygplan så därför måste jag själv lägga till parkeringar.
Så det finns inte parkeringar på alla flygplatser, och nu är det fs2004 jag talar om.
/Navid
Navigation