Projekt- AI trafik i hela Sverige

<< < (16/17) > >>

Swesim:
Quote from: Richard Hansson on 30.06.08, 13:22

Fint med en mycket bättre VFR trafik  Tack så mycket Navid.

Hade dock lite problem när jag skulle installera första gången. När jag skulle välja "destination folder" så står det "D:\Program\Flight Simulator 9" jag läste lite dåligt och tog för givet att det stod "D:\Program\Microsoft Games\Flight Simulator 9" och då fungerade det såklart inte.

Det kan jag tro, kan vara lite småkrångligt att förstå hur man ska göra men allt står i readme:n. Men går det inte för er får ni säga till mig. 

Swesim:
Alla som har laddat ner detta tillägg ombeds att radera filen "Swedish General Aviation AI.zip", har idag upptäkt ett virus som fanns i installations-filen!!!

Upptäkte detta nyss nu när jag var inne i "design mappen" där jag har alla filer och texturer som tillhör detta tillägg. Det kom upp en ruta från Norton Antivirus att ett virus hade upptäckts ett trojan i filen "installera SGAA.exe".

Förstår inte riktigt hur det där med virus funkar, jag har ju skapat filen och har ju ett virus program?

Har inte hittat någonting i FS9 mappen så det är nog ingenting som sprids i den utan det var endast i installationen(hoppas jag!!).
Känns ju inte så sjysst att ge andra folk virus, ursäkta om det har blivit så, visste ju inte om att ett virus fanns i filen.

Men som sagt, radera filen "Swedish General Aviation AI.zip" om du har kvar den. Sök även igenom din FS9 mapp i fall att.

Trist!   
/Navid

Karl:
Väldigt tråkigt att det kom med ett virus
Hoppas det löser sig ändå.
Om du gör till FSX också kom jag så här i efterhand på att du gärna får göra SE-KIU/EZT/LMS(PA28:er) från Höganäs.
Väldigt fint arbete.
//Karl

Daniel:
Men FS9 trafik bör väl funka i FSX? i stort sett all min trafik är för FS9 och används i FSX...

Swesim:
Quote from: Daniel Hedlund on 08.08.08, 10:15

Men FS9 trafik bör väl funka i FSX? i stort sett all min trafik är för FS9 och används i FSX...

Ja det tror jag men man behöver ändra några små saker som t ex texturerna. Ska leta upp någon kunnig som har fsx, har ju inte det själv så det är lite svårt för mig att säga.
Quote from: Karl Lycke on 08.08.08, 10:11

Väldigt tråkigt att det kom med ett virus
Hoppas det löser sig ändå.
Om du gör till FSX också kom jag så här i efterhand på att du gärna får göra SE-KIU/EZT/LMS(PA28:er) från Höganäs.
Väldigt fint arbete.
//Karl

Ska se vad jag kan göra, men det kommer att dröja ett tag eftersom jag inte har tillgång till dator i höst.

Problemet med virus är löst. Felet var med installations programmet där jag skapade installations filen. Programmet jag använde hette Install Simple. Hitta ett hundra gånger bättre program som inte gör virus av filerna.  

Men jag återkommer med en ny nedladdning, ska hitta ett ställe att ladda upp, kommer att finnas här på fsnordic senare.  

Navigation

Up one level

Next page

Previous page