Program för att få rätt transponder-koder

<< < (3/7) > >>

lingfors:
Quote from: Michael Jernberg on 03.02.08, 14:56

Skulle det gå att få fram de olika Instrument arrival/departure procedures som de olika flygplatserna har? Tex om kan klickar i rutan på ESSA så får man fram vilka SID/STAR som finns tillgängliga?
Samt även om det går, att om man klickar på flygplanet, säg t.ex. FIN 383 så får man fram dennes färdplan?

Allt detta finns väl redan i IvAc?

ekepeke:
Quote from: Anders Lingfors on 03.02.08, 16:18

Jepp

SAS570:
Quote from: Anders Lingfors on 03.02.08, 16:18

Jo givetvis, men skulle vara bra eftersom du lär ju ändå använda detta program när du ska ge hans clearence, alltså så har du då Xponder, Dep procedure, i samma program vilket blir "smidigare" när du skriver upp/säger clearencet..men men, bara min punkt

Jonas Lindberg:
Quote from: Anders Lingfors on 03.02.08, 09:47

Spara filen i valfri katalog.
Skapa en genväg i samma katalog. Mål: "javaw -jar DASv1.jar" Starta i: Samma katalog som filen DASv1.jar ligger i.

Nu kan du dubbelklicka på genvägen för att starta.

Kanske låter väldigt dumt men jag kan inte hitta någon .jar fil! I mappen META-INF finns den en fil som heter MANIFEST.MF och i mappen departureassistent finns det bara massa .class filer ... Jag har det nyaste Java installerat.
/Jonas

fimfim:
Quote from: Jonas Lindberg on 03.02.08, 18:35

jag kan inte hitta någon .jar fil! I mappen META-INF finns den en fil som heter MANIFEST.MF och i mappen departureassistent finns det bara massa .class filer ...

jar-filen är hela den fil som du har laddat ner och öppnat som en mapp (och däri finns META-INF och departureassitant-undermappar).
För att köra filen (istället för att öppna dess innehåll som en mapp) så kan du antingen göra så som Anders L. föreslår, eller högerklicka på filen, välja öppna med.. och leta dig fram till javaw.exe (finns i program/java/jre1.6.0_03/bin, eller liknande). Markerar du att öppna jar-filer med detta program som standard, så bör du slippa göra det varje gång.

Quote from: Michael Jernberg on 03.02.08, 14:56

Skulle det gå att få fram de olika Instrument arrival/departure procedures som de olika flygplatserna har? Tex om kan klickar i rutan på ESSA så får man fram vilka SID/STAR som finns tillgängliga?
Samt även om det går, att om man klickar på flygplanet, säg t.ex. FIN 383 så får man fram dennes färdplan?

Ja allt är möjligt. T.ex med en "hämta procedur"-knapp skulle man kunna få en lämplig SID, baserad på jet-trafik/mindre plan, tid på dygnet, och annat som kan tänkas påverka.

I princip är all möjlig info tillgänglig om både piloter och flygledare.

/Oscar

Navigation

Up one level

Next page

Previous page