Program för att få rätt transponder-koder
SAS570:
Quote from: Oscar Codan on 03.02.08, 19:54
jar-filen är hela den fil som du har laddat ner och öppnat som en mapp (och däri finns META-INF och departureassitant-undermappar).
För att köra filen (istället för att öppna dess innehåll som en mapp) så kan du antingen göra så som Anders L. föreslår, eller högerklicka på filen, välja öppna med.. och leta dig fram till javaw.exe (finns i program/java/jre1.6.0_03/bin, eller liknande). Markerar du att öppna jar-filer med detta program som standard, så bör du slippa göra det varje gång.
Ja allt är möjligt. T.ex med en "hämta procedur"-knapp skulle man kunna få en lämplig SID, baserad på jet-trafik/mindre plan, tid på dygnet, och annat som kan tänkas påverka.
I princip är all möjlig info tillgänglig om både piloter och flygledare.
/Oscar
ja det vore ju det optimala om det går att ordna
Nigge:
Får ingen stil på det där heller,
sparade filen DASv1 i en mapp, gjorde en genväg i den mappen med sökvägen som du skrev tidigare i tråden,
Då får jag bara upp ett medelande att filen inte existerar...
Om jag försöker högerklicka på filen och välja att öppna med JAVA plattofm, så står det att classfilen inte går att öppna.
Några tips?
lingfors:
Quote from: Niklas Eriksson on 04.02.08, 12:40
Får ingen stil på det där heller,
sparade filen DASv1 i en mapp, gjorde en genväg i den mappen med sökvägen som du skrev tidigare i tråden,
Då får jag bara upp ett medelande att filen inte existerar...
Om jag försöker högerklicka på filen och välja att öppna med JAVA plattofm, så står det att classfilen inte går att öppna.
Några tips?
Skumt. Säker på att du har Java installerat?
Nigge:
Skumt. Säker på att du har Java installerat?
Nej
Beror på vad det är med java ni menar, jag har java i webläsaren... det har jag...
lingfors:
Liten bugg i programmet är att den tilldelar squawks med nummer 8 och 9 också... Vanliga transpondrar har ju bara siffrorna 0-7.
Navigation