Multiplayer FS2004, med rök utan lagg och addon flyg.. går det?

(1/1)

JR.:
Som Ämnet beskriver.

Sitter och flyger på en egenskapad server ihop med min kära far.
Servern sätter jag upp med FSHOST 3,2 när det är speldax.

Nu till problemen.... Det går utmärkt att ansluta och vi kan flyga ihop t.ex. välja flygplats och flyg.
MEN... jag har lite addonflyg och han likaså. Dock kan vi inte se varandras "addonflyg" utan enbart de senaste flyget som "Orginal" följer med i spelet.
Så väljer jag en Cessna eller Extra 300s och flyger en stund går det bra och vi ser varandra kalas. Men skulle jag sedan byta till ett Draken som inte finns med orginal så går plötsligt min lilla cessna i 800 blås......... jag ser drakenplanet jättebra men inte min far.. utan han ser en cessna som går vääääldans fort.
I FSHost så går servern ut och meddelar att jag bytat plan och till vilket men den visar inte det visuellt för mina medspelare. Varför?

Sen ett problem till..... om jag använder röken på 300s planet så ser man inte det heller.... why?...

Installerade ett program som heter IBNetplayer http://www.ibirdsoft.altervista.org/ där man tydligen kunde få snabbare respons slippa att se kompisens plan ovanför marken när man landat, kan använda rök och ev kunna flyga formation då uppdateringen inte laggar....... problem..?..... kan inte få det att funka.... några som har tips på liknande program.?

Tack för att du orkade läsa mitt inlägg och hoppas någon har ett/flera bra svar =)

MVH//JR

Daniel942:
http://pcpilot.se/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?5099  (hoppas man får länka till andra forum..  )

JR.:
Jo, tack... precis var jag provade ..... dock fick jag inte igång det (lite småkrångligt) ..... nu har jag fått igång lite och kan flyga på deras server någon som vet varför deras flyg (medspelarna) är likadana som mitt?.....

ser jag deras olika plan om jag har samma ... (kanske så det funkar)..... någon som sysslat med. IBNet innan?

kan man aktivera chatfunktionen eller är det teamspeak som gäller?

Hadé

Navigation

Up one level