Lägga till saknade tätorter

(1/2) > >>

grimsta:
Hej!
Är det någon här som vet om det finns någon riktigt enkel metod för att lägga till en saknad tätort i fsx. Irriterar mig lite på att min uppväxtort inte finns med. Jag inser att det borde gå att åtgärda på något sätt, men jag har inte riktigt tid att i nuläget sätta mig in i något avancerat program. Vad jag vill göra är alltså att lägga till stad där det för närvarande är skog, jag har inga ambitioner att få bebyggelsen att likna förebilden annat än till storleken.

lingfors:
Köp en landclass-produkt som t.ex. XClass.

Kestrel:
Hej Staffan!

Varför köpa en produkt och lägga ut pengar på något där Du inte ens vet om den tätort Du söker finns med? Det är så enkelt att  fixa det själv men det är klart att t.ex. XClass ger Dig en bättre grund än default landclass att stå på när Du vill göra Ditt lokala arbete.

Ett freeware-verktyg som "EZ-Landclass 3.01" (finns på Avsim) är enkelt att hantera och kan integreras med FSX så att Du ser precis vilket område Du ändrar medan Du slewar omkring i naturen. Ett visst inlärningsarbete kommer Du aldrig ifrån men EZ-Landclass bjuder inte på några större svårigheter och Du får en tydlig manual med i paketet. Och när Du lagt till Din ort ser Du områden intill där det bör vara åkermark, och sedan ser Du att där ska det vara barrskog och inte lövskog och inom några år har Du ändrat hela Sverige. Det är riktigt roligt när man kommit in i det!

"FSX_KML" (finns att hämta på FSDeveloper) går också utmärkt att använda för ändamålet men kräver nog lite mer inlärning och övning.

Lycka till!
Erik

grimsta:
Ja det är kanske enklast, men det vore kul med något enkelt sätt att själv modifera av typ de här enkla baneditorerna som brukar följa med vissa strategispel där man ritar som i ett ritprogram och drar och släpper objekt där man vill ha dem.

grimsta:

Hej Staffan!

Varför köpa en produkt och lägga ut pengar på något där Du inte ens vet om den tätort Du söker finns med? Det är så enkelt att  fixa det själv men det är klart att t.ex. XClass ger Dig en bättre grund än default landclass att stå på när Du vill göra Ditt lokala arbete.

Ett freeware-verktyg som "EZ-Landclass 3.01" (finns på Avsim) är enkelt att hantera och kan integreras med FSX så att Du ser precis vilket område Du ändrar medan Du slewar omkring i naturen. Ett visst inlärningsarbete kommer Du aldrig ifrån men EZ-Landclass bjuder inte på några större svårigheter och Du får en tydlig manual med i paketet. Och när Du lagt till Din ort ser Du områden intill där det bör vara åkermark, och sedan ser Du att där ska det vara barrskog och inte lövskog och inom några år har Du ändrat hela Sverige. Det är riktigt roligt när man kommit in i det!

Lycka till!
Erik

Tack för svaret ska ta och titta upp detta program, har ändå en viss datavana så det ska nog gå att lära sig.

Navigation

Up one level

Next page