Avipic.com

(1/5) > >>

nighty142:
Airliners.net har varit nummer ett inom flygfotografi länge nu. De har drygt 12,000 fotografer och många vackra bilder. Däremot är airliners inte vad det var för några månader sen. Sen Demand Media tog över och köpte upp Johan Lundgrens verk har det skett en hel del försämring i min åsikt, många störande annonser och mycket downtime. Saker har bara blivit värre. När senare Demand Media valde att skicka ut nya regler/policys som verkligen förstör för oss fotografer för deras egna kommersiella vinning så rann bägaren över för min del. Nu håller jag på att ta bort alla mina bilder från Airliners.net. Både i protest och för att skydda mina bilder från Demand Media.

Har letat efter hemsidor att välja att ladda upp mina bilder på men inte hittat något liknande, i samma kvalite. Jacob Jovelou (aktiv flygfotograf) har då valt att skapa en konkurrent till Airliners.net. Den är kallad Avipic.com (förkortning för Aviation Pictures) och körs på samma plattform som den välkända hemsidan Onexposure.net. Avipic.com är vad jag har märkt en riktigt schysst hemsida och tänkte tipsa er fotografer om den 

Sidan är för tillfället tom med bara mig och några till som fotografer och det vore skoj om ni började ladda upp bilder på Avipic.com. Testa att registrera er och ladda upp en del bilder. (Kvalitets kraven är ungefär samma som gäller på Airliners.net)

Addressen är http://www.avipic.com/

Mvh
Emil 

ekepeke:
Jättesnygg Site!!  Nu ska man bara öva lite till så man kan få in några bilder där

shari:
En mycket snygg sida! Snabb screening är det också! Tog knappt en timme sen hade jag redan fått bilderna accepterade.

Kommer att fortsätta att ladda upp där i framtiden!

/Alex

Patric LÃ¥ng:
Bra idé, jag gillar inte heller a.net´s nya regler, som du säger så har de bara blivit sämre och sämre.
Ska nu regga mig på avipic och skicka in några bilder

jakobsundin:
Och det bästa är att dom inte har någon åldersgräns för medlemmar. Ska åka till Västerås flygmuseum på söndag, får se om man kan ta några bilder som kan komma in där.

Navigation

Up one level

Next page