Firefoxista kaikki kadonnut?
OttoPOI:
Iltaa.
Tässä olen viimeiset puoltoistatuntia taistellut modeemin kanssa, ja nyt pelaa. Kuitenkin heti Firefoxin avattua olin jo hirttäytymässä hiiren johtoon, sillä tästä on kadonnut kaikki. Muistissa olleet salasanat, muistissa olleet käyttäjätunnukset, asetukset, kaikki. Miten helvetissä ne ovat voineet kadota tässä aikavälillä, kun olen nyppinyt modeemin virtajohtoja irti, boottaillut konetta ja ajanut Trackmania Nationsia offlinessa? Aijjuu, taisinhan minä siinä tarkistaa koneen haittaohjelmilta ja eheyttää kiintolevyt...
Todella suuri kiitos sille, joka pystyisi jotenkin auttamaan. Kirjanmerkeissä oli joitakin todella tärkeitä paikkoja, ja salasanoja en muista omasta päästäni yhtään mihinkään
jehu:
Firefox tallentaa kirjanmerkit, asetukset ja ym. profiili kansioihin, jotka löytyvät -> C:\Documents and Settings\[käyttäjänimi]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles. Todennäköisesti Firefox on luonut uuden profiilin, mutta edellinen pitäisi löytyä samasta kansiosta. Poista se uusi tai korvaa uuden profiilikansion tiedostot niillä edellisillä.
Tai. Voit kokeilla käynnistysvalikon Suorita toiminnalla komentoa: firefox.exe -profilemanager jos sieltä löytyy edellinen profiili niin valitse se.
juksii:
Toi on ihan normaalia Firefoxissa. Joskus kokeilin softaa puolen vuoden ajan ja kun oli kirjanmerkit hävinny kolmatta kertaa ilman syytä, niin lähti mäkeen koko softa.
Muistaakseni tilanne on vielä pelastettavissa. Google löytää ohjeet kyllä, en niitä enää muista.
OttoPOI:
Quote from: Jukka Övermark on 12.02.08, 17:01
Firefox tallentaa kirjanmerkit, asetukset ja ym. profiili kansioihin, jotka löytyvät -> C:\Documents and Settings\[käyttäjänimi]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles. Todennäköisesti Firefox on luonut uuden profiilin, mutta edellinen pitäisi löytyä samasta kansiosta. Poista se uusi tai korvaa uuden profiilikansion tiedostot niillä edellisillä.
Tai. Voit kokeilla käynnistysvalikon Suorita toiminnalla komentoa: firefox.exe -profilemanager jos sieltä löytyy edellinen profiili niin valitse se.
Suuri kiitos Jukalle, tämä toimi Uutta profiilia ei ollut tehnyt, mutta bookmarkbackups-kansiosta löytyi maanantain backup, ja pistin sen Tuo-toiminnolla kirjanmerkkeihin. Nyt kaikki kirjanmerkit toimii taas Asetukset voi helposti palautella muistista ja salasanojakin voi kysyä esimerkiksi ylläpidolta, jos ei satu muistamaan
AvS_MotorSports:
Kannattanee ottaa esim bookmarkseista backup aina kun on tarvetta (kuten myös kaikista muista joita itselleen tärkeinä pitää), jottei sitten tarvitse itkeä kun jotakin käy.
Hommaa vaikka pieni vihkonen ja kirjottelet sinne ihan manuaalisesti kaikki salasanat talteen. Siellä ne pysyvät tallessa eivätkä katoa tällaisissa tilanteissa. Sieltä manuaalikirjanpidosta ei bittihakkerit niitä myöskään hirveästi kalastele.
Navigation