Pelikoneen rakentelua (oli: Mikä emo..)
northernlight:
Olen rakentamassa +10 vuoden tauon jälkeen pelikonetta. Eli käytännössä olen ihan kuutamolla PC puolen kehityksestä.
CPU:ksi olen valinnut Intel Core 2 Duo E6850:n (3GHz) ja näytönohjaimeksi NVIDIA 8800GT:n.
Mikä emolevy sopisi noille ja samantien voisi kysyä mitä muistia kannattaisi ostaa? Tarkoitus olisi laittaa koneeseen 4Gb muistia.
Corsair oli joskus hyvää muistia, eli mielellään sitä?! Haluan kokoonpanon jota ei tarvitse viritellä ja minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa ylikellotteluun. Ideana olisi siis rakentaa mahdollisimman stabiili ja tehokas PC kohtuuhinnalla.
Olisi kiva kuulla myös perusteluita valinnoille, niin ehkä tässä pääsisi vielä kärryille..
Ahti
ToniH22:
Itse voisin suositella tätä samaa emolevyä joka mulla on käytössä, eli Gigabyte GA-P35-DS3P emo Socket 775.
Hinnaltaankaan ei ole mikään hirmu ja kyllä on suorituskykyinen ja tukee myös quad sarjaa.
northernlight:
Kiitos vinkistä.
Surffailin aiheesta lisää ja huomasin, että E8400 Penryn prosessorin saisi huomattavasti halvemmalla, tai samaan hintaan jopa nopeamman E8500 prossun. Eli taitaa mennä koko konsepti uusiksi...
Eli jos tässä nyt lähdetään uutta konetta rakentamaan, kai sitä voisi lyödä sisään samantien uusinta teknologiaa?!
Nyt olisi mielessä mm.
E8500
Asus P5E X38
Ja tuohon sitten jotain muistia ja se 8800GT 512Mb kortti.
Ahti
northernlight:
Asiaa on tutkittu lisää. Jotta emo tukisi myös uusia tulevia PCIe 2.0 graffukortteja, tuntuu siltä että X38 chipsetti on ehdoton ja nuo P35 vehkeet voisi jättää unholaan.
Projekti siis etenee:
- Tilattu amazonista Antec Sonata III 500 kotelo powereineen
- Prosessoriksi päätetty hommata Intelin Core 2 Duo E8400 (3ghz)
Mietin noita Quadejakin, mutta tuollainen Duo 3Ghz pesee pelikäytössä 2.x Ghz quadit kuitenkin mennen tullen, eli tuollainen E8400 saa kelvata.
Emolevyksi uusin ehdokas on: Gigabyte GA-X38-DS4 X38
Ylikellotusfoorumeilla tuota emoa on kehuttu sopivan hyvin yhteen tuon E8400:n kanssa ja tosiaan lankussa riittää potentiaalia tulevaisuuden prosessori- sekä GPU päivityksiin.
Tutkimus jatkuu.
Ahti
Henksu:
Quote from: Ahti Lindström on 14.02.08, 14:42
Mietin noita Quadejakin, mutta tuollainen Duo 3Ghz pesee pelikäytössä 2.x Ghz quadit kuitenkin mennen tullen, eli tuollainen E8400 saa kelvata.
Ota huomioon että tuo tilanne toimii vain silloin, kun käytetään yhtä ydintä, jolloin käytännössä suorituskyvyn sanelee kellotaajuusero. Kun otetaan vaikka 2.4GHz Quadi ja 3GHz dual rinnakkain ja käytetään kaikkia ytimiä tehokkaasti niin oho...
Navigation