Hjälp med Euroscope/Vatsim

(1/1)

Daniel942:
Hej! Jag har lite frågor angående Euroscope och VATSIM.

Euroscope: Hur gör man så man ser alla banor, taxivägar etc. etc. på flygplatser? Nu på Arlanda när jag kollar så är det inga taxivägar och banor. Bara helt tomt.
VATSIM: Hur kan man få tillbaka sitt ID och lösenord om man har glömt bort det? Hittar ingenting på deras sida som det står något om det, och hur man gör.

Hoppas att ni kan svara på frågorna! 

HenrikAbrahamsson:

Euroscope: Hur gör man så man ser alla banor, taxivägar etc. etc. på flygplatser? Nu på Arlanda när jag kollar så är det inga taxivägar och banor. Bara helt tomt.

Tryck på knappen "Other settings" och sen in på "Display settings" så kan du välja där igenom vad du vill se och inte se på skärmen.

Martin Loxbo:
Hej Daniel!

ID-problemen kan du fixa här, förutsatt att du fortfarande använder mejladressen som du registerade dig på VATSIM med. Har du inte kvar din mejladress måste du kontakta VATSIM Membership Department så reder de ut saken.

När det gäller EuroScope kommer det snart komma ut en ny version som på många sätt är enklare att använda än den som finns ute nu (2.9a). Bl.a. kommer våra svenska radaretiketter baserade på Eurocat 2000E finnas inbyggda i programmet. Då kommer vi också släppa nya filer för Sverige, dels sektorfil, ESE, ASR och inställningar, och dels ett ATIS-paket som gör att man får helt automatiskt uppdaterad voice ATIS.

Daniel942:
Tack för hjälpen! 

Navigation

Up one level