Chatti ?

<< < (7/9) > >>

omprom:
Yksi mahdollisuus voisi myös olla "cgi-irc": http://cgiirc.org/

esimerkki:
http://www.axenhammer.com/cgi-bin/cgiirc/irc.cgi

En ole varma miten ircnetin rajoitukset (käyttäjiä/kone) toimivat. Onko samanlaisia trusti-palveluit, niinkuin quakenetillä?

cgi-irc siis ei tarvitse mitään ohjelmia, vaan palvelin jossa sitä käytetään (esim fsnordic) välittää kaiken tiedon käyttäjän selaimeen (toisin kuin javaclientissä, jossa javaclientti ladataan käyttäjän koneelle ja suoritetaan locaalisti.)

Henksu:
Quote from: Arttu Lahdenperä on 08.03.08, 16:48

Terve

Juuri tuo oli pointtina minunkin viestissäni. Eli pitäisi olla mahdollisuus suoraan klikata käyttäjän profiilistä "Kutsu chattiin" (olettaen, että käyttäjä on sen mahdollistanut) ilman, että pitää ensin itse asentaa omalle koneelle jokin irccijutska, ja varmistautua, että myös kutsuttavalla on tuo olemassa.

IRC-clientin käyttö on 200x helpompaa esim. kuin simun lisäosan asentaminen tai simun säätäminen kevyemmäksi. Taitaa olla vain ennakkoluulot ja viitsiminen tässä avainsana...

arttula:
Quote from: Henri Lehtinen on 08.03.08, 18:05

IRC-clientin käyttö on 200x helpompaa esim. kuin simun lisäosan asentaminen tai simun säätäminen kevyemmäksi. Taitaa olla vain ennakkoluulot ja viitsiminen tässä avainsana...

Mietipä hetki käytännön tilannetta:

Minulla tulee asiaa vaikkapa Matti Mutikaiselle täällä. Näen, että hän on online. Siispä lähetän Mutikaiselle ensin YV:n "Hei, loggaudu irciin". Mutikainen vastaa: "en voi, olen töissä, eikä koneelle saa asentaa mitään ylimääräisiä ohjelmia" tai ehkä vielä todennäköisemmin: "minulla ei ole irc-ohjelmaa" tai "en viitsi sitä asentaa, kun en todellakaan yleensä sitä käytä".

Sen sijaan voisi klikata profiilin tiedoista "Kutsu tsättiin", jolloin javaikkuna aukeaa, ja Mutikainen ehkä tulee mukaan, jos on tullakseen.

Comprede ?

Arttu

Henksu:
Quote from: Arttu Lahdenperä on 08.03.08, 18:10

Mietipä hetki käytännön tilannetta:

Minulla tulee asiaa vaikkapa Matti Mutikaiselle täällä. Näen, että hän on online. Siispä lähetän Mutikaiselle ensin YV:n "Hei, loggaudu irciin". Mutikainen vastaa: "en voi, olen töissä, eikä koneelle saa asentaa mitään ylimääräisiä ohjelmia" tai ehkä vielä todennäköisemmin: "minulla ei ole irc-ohjelmaa" tai "en viitsi sitä asentaa, kun en todellakaan yleensä sitä käytä".

Sen sijaan voisi klikata profiilin tiedoista "Kutsu tsättiin", jolloin javaikkuna aukeaa, ja Mutikainen ehkä tulee mukaan, jos on tullakseen.

Comprede ?

Arttu

Onpa kamala työpaikka sitten...noh mä pääsen irc:hen käsiksi koska vain missä vain jossa on internet/gprs vähintään ja jos on luuri mukana. Yhteydenotto irkkiin kestää ehkä max 10sek ja on aina päällä, näkee 24/7 mitä on kirjoitettu ja privaattiviestit säilyy aina jne.

Ehkä tässäkin pääasiassa on tarkoitus käyttää sitä kotona eikä töissä, missä tulis varmaan tehdä ihmisten töitä. Ja kotona on kyllä ihan taatusti helpompaa tosiaan käyttää irc-clienttiä jos vain yhtään kiinnostaa laadukkaampi tsättäily.

arttula:
Quote from: Henri Lehtinen on 08.03.08, 18:15

Onpa kamala työpaikka sitten...noh mä pääsen irc:hen käsiksi koska vain missä vain jossa on internet/gprs vähintään ja jos on luuri mukana. Yhteydenotto irkkiin kestää ehkä max 10sek ja on aina päällä, näkee 24/7 mitä on kirjoitettu ja privaattiviestit säilyy aina jne.

Ehkä tässäkin pääasiassa on tarkoitus käyttää sitä kotona eikä töissä, missä tulis varmaan tehdä ihmisten töitä. Ja kotona on kyllä ihan taatusti helpompaa tosiaan käyttää irc-clienttiä jos vain yhtään kiinnostaa laadukkaampi tsättäily.

Todellakin monissa työpaikoissa ei ole mahdollisuutta asentaa ohjelmia. Enkä viitsi edes kotikoneelleni asennella ylimääräisiä, turhia juttuja, joita käytän hyvin harvoin. Ensimmäisessä viestissä kerroin olevani jo irkkausiän ylittänyt. Ehkä se johtuu siitä. Mutta meitä on muitakin täällä. Siksi tuo helppokäyttöinen chattijuttu olisi hyvä.

Arttu

Navigation

Up one level

Next page

Previous page