Göra en tekanna och annat med Gmax

<< < (2/3) > >>

bpahe:
Hej!

Det verkar som om du antingen inte har installerat exportpaketet för FS i Gmax, eller så startar du Gmax utan att ladda exportmodulen. För det sistnämnda - när du har installerat Gmax-SDKn så finns en genväg för att starta Gmax i Plugin-mappen, skicka denna till skrivbordet och starta Gmax via denna, så skall du ha FS-exporten aktiverad.

/hans

jakobsundin:
Hej! Har följt din guide där, men det funkade inte. Jag såg ingenting framför mej när jag startade. Ingen byggnad eller nånting som jag har försökt lägga in syns. Och jag tror inte att jag har gjort den för liten. Vad kan vara fel? Jag har prövat med olika latitudes och longitudes, men inget funkar. Jag laddade ner det på din sida där med ett exempel, och det funkade. Vet inte om jag skriver rätt, ett exempel är; lat="59.3474" lon="16.3777". Hur ska man göra? Och ska man ändra något på "LibraryObject name" och "ModelData name"?

//Jakob

thomashjelm:

Jakob,

Om ingen svarat på dina inlägg så använd redigeringsfunktionen på ursprungsinlägget om du vill lägga till något.

/T

MarkkuS:
Hej!
Quote from: Jakob Sundin on 12.03.08, 14:19

Har följt din guide där, men det funkade inte.

Ett problem man brukar ha som nybörjare är XML-filen.
Även om den inte innehåller mycket, är mycket viktigt att varje detalj är exakt rätt.

Se också upp med vilket tecken som används för decimalpunkt: Komma-tecken eller punkt-tecken.
Om du är osäker på vad som gäller i din PC kontroller:
"Kontrollpanelen" och sedan "Nationella inställningar...".

Om du väljer position enligt exemplet, visas tekanna i norra änden av banan på ESQO.

På min hemsida har jag skapat zip-filer för FS9 och FSX som innehåller alla filer:
http://msaweb.se/Fsim/download/teapot_fs9.zip
http://msaweb.se/Fsim/download/teapot_fsx.zip

Börja med att titta på det här först.

Återkom igen, om du fortfarande inte får det att fungera.

mvh

jakobsundin:
Har problem med XML filen. Vart kan man få tag på en korrekt latitude och longitude? Så att det hamnar på det stället som man vill i flight simulator. Om jag tar det som finns om man tar upp kartan, så funkar det inte. Har även prövat med det som står på eniro, men det funkar inte heller. Vart fick du tag på dina long och lat på det där exemplet, Markku?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page