FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.18, 17:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Koordinaattien erot FSX/FS2004
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Koordinaattien erot FSX/FS2004  (Read 396 times)
Risto Partanen

Date Registered: 07.01.07

Koordinaattien erot FSX/FS2004
« on: 18.02.08, 06:31 »

Moi!

Onko mitään tehtävissä, että FSX:n saisi portit ja ulkoparkit samalle kohdalle kuin FS2004:ssa? Eli FSX:ssä on lähes poikkeuksetta kaikki parkkiposititot noin 50m eri kohdassa kuin 2004:ssa. Joissain kentillä koneet ovat samoilla paikoilla mutta ehdoton pääsääntö on edellä mainittu ero.. Ja etenkin Väli-Amerikassa olen huomannut jopa kiitoteiden sijainnin olevan eri kohdassa, eli FS2004:ssa lentävät laskeutuvat minun näkövinkkelistä pellolle ja päinvastoin. Asiahan ei häiritse kuin verkkolentämisessä, luonnollisesti oman simun sisällä tapahtuvat toiminnot ovat kaikki samalla tasolla. Verkkolentämisessä tulee ilkeitä tilanteita kun itse on aina vähemmistö-simun edustajana "väärässä paikassa" ja saa selitellä, miksi on bussiterminaalissa vaikka pitäisi olla lentokoneterminaalissa. Ja kun sitä realistisuutta haetaan niin kyllä se realismi on kaukana kun minun ruudulla esim. EFHK:lla ulkoparkeissa seisovat koneet ovat rullausteillä (FS2004:n käyttäjien).

Mistä kyseinen ero ylipäänsä johtuu? Tatu kertoi jossain puussa, että FSX:ssä maapallo on oikeasti ohjelmoitu pyöreäksi kuin aikaisemmissa simuissa se on pannukakku, johtuuko ero tästä? Voidaanko sanoa, kumpi simu on paikkatietojen suhteen enemmän oikeassa?

Risto
« Last Edit: 18.02.08, 06:36 by Risto Partanen »

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Risto Partanen

Date Registered: 07.01.07

Re: Koordinaattien erot FSX/FS2004
« Reply #1 on: 18.02.08, 16:16 »

Verkkolento-ohjelmista melkein lähtisin liikkeelle, jos jollain kikkakolmosella saisi hommaa edes jotenkin korjailtua.
Milläköhän asiaan saisi varmuuden, johtuuko IVAO:sta vai simuista? Kahden simun päällekkäin ajaminen ja koneiden sijainnin vertaaminen samalla koneella ei ole kovin yksinkertaista Undecided Kertoisikohan FSX:n ja FS2004:n välinen multiplayerlento default-maisemilla totuuden? Mikäli siellä on koneet samoilla kohdilla niin tietää mistä vika aiheutuu?

Risto

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1