FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
14.08.18, 23:10

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FS9 Ubuntu linuxissa?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FS9 Ubuntu linuxissa?  (Read 675 times)
Olli Talso

Date Registered: 20.08.06

FS9 Ubuntu linuxissa?
« on: 21.02.08, 17:32 »

Moro! Asensin Ubuntu linuxin muutamia päiviä sitten, ja tuli mieleen, voiko FS2004:ää pyörittää Ubuntussa? Jos ei voi, taitaa mun simuilut olla ohi, Windowsiin kun en palaa  thmbdn

Teemu Lokka

Date Registered: 27.09.06

Re: FS9 Ubuntu linuxissa?
« Reply #1 on: 21.02.08, 17:45 »

Winen kautta sitä voi yrittää en nyt ulkoa muista millainen DX tuki siinä on...

--EOS 6D + Sigma F/4 24-105mm DG OS Art ja EF 50mm F/1.8 II--
Olli Talso

« Reply #2 on: 21.02.08, 18:05 »

Tää winekin tuntuu niin mahdottomalta käyttää, pitää ettiä netistä ohjeita...

Kari Kyheröinen

Date Registered: 04.02.02

« Reply #3 on: 21.02.08, 18:06 »

Jos ei voi, taitaa mun simuilut olla ohi, Windowsiin kun en palaa

Simuilu onnistuu hyvin ilman Windowsiakin. X-Plane, FlightGear.
Olli Talso

« Reply #4 on: 21.02.08, 18:18 »

Simuilu onnistuu hyvin ilman Windowsiakin. X-Plane, FlightGear.
Joo, tämä on totta. Tuota X-Planea olen pitempään jo harkinnut, mutta kokeilumahdollisuudet ovat aika huonot, kun ainakin Windows versiossa oli joku rajoitettu ohjainten toiminta-aika  thmbdn

Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

« Reply #5 on: 21.02.08, 18:19 »

On järjetöntä yrittää pyörittää kaiken konetehon tarvitsevaa simulaattoria emuloidussa ympäristössä. Viisas asentaa samaan koneeseen Linuxin lisäksi Windowsin FS:n pyörittämiseen. Ei käyttöjärjestelmä ole itseisarvo vaan pelkkä alusta.

Kate Alhola

Date Registered: 04.08.04

« Reply #6 on: 21.02.08, 18:30 »

Joo, tämä on totta. Tuota X-Planea olen pitempään jo harkinnut, mutta kokeilumahdollisuudet ovat aika huonot, kun ainakin Windows versiossa oli joku rajoitettu ohjainten toiminta-aika  thmbdn

Linuxissa se on luokkaa 10 min, kyllä siinä kerkeää hyvin kokeilemaan. Itse olen käyttänyt X-planea pitkään. On simulaattorina
todella hyvä ja siitä tehdään jopa ihanFAA:n hyväksymiä koulutussimujakin. Kun on kerran päässyt ihastumaan X-planeen
niin tuo MS:N FS ei enää jaksa edes kiinnostaa.

Ennen X-Plane 9:ää oli MS:llä vielä etuja silmänruoan suhteen mutta nyt X-plane on tässäkin suhteessa voittaja.
MS:n Sceneryjä voi sitten konvertoida X-planelle.

Kun tilaa sen virallisen X-plane version niin kannattaa tilata se Global-scenery mukaan, sitä tulee aika monta DVD:llistä.

Kate

Oma ympäristö Quad Core Intel, Nvidia 8800GTX, Dell 30" 2560x1600 näyttö, Ubuntu Linux
Olli Talso

« Reply #7 on: 22.02.08, 07:22 »

Mikäköhän on, kun käynnistäessä X-Planen Beta 23:a Ubuntussa simu simu kysyy kielen (englanti tai ranska) ja sulkeutuu?

Kari Kyheröinen

Date Registered: 04.02.02

« Reply #8 on: 22.02.08, 10:58 »

Mikäköhän on, kun käynnistäessä X-Planen Beta 23:a Ubuntussa simu simu kysyy kielen (englanti tai ranska) ja sulkeutuu?

Ratkaisua ongelmaan voisi etsiä X-Plane.orgin foorumilta. En ole itse tällaiseen törmännyt... Entäs, jos kokeilet ohjelman virallista versiota 8.64. Että hyljeksiikö ohjelma konetta vai onko vika jossain muualla.
Juhowee
Former member
« Reply #9 on: 22.02.08, 11:12 »

Ratkaisua ongelmaan voisi etsiä X-Plane.orgin foorumilta. En ole itse tällaiseen törmännyt... Entäs, jos kokeilet ohjelman virallista versiota 8.64. Että hyljeksiikö ohjelma konetta vai onko vika jossain muualla.

Ei toiminut minullakaan Fedora 8:ssa. Alussa piti valita kieli ja sitten hyväksyä ehdot. Sitten se latasi jotain ja ikkuna sulkeutui.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1