FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.18, 11:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Hevy Landing
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Hevy Landing  (Read 911 times)
Raimo Lahtinen
Offline Offline

Posts: 98
Date Registered: 12.09.07

Hevy Landing
« on: 22.02.08, 19:13 »

Olen jonkin aikaa harjoitellut laskeutumista autopilotin kanssa. Ongelma on lähellä touchdownia. Kone ei nosta yhtään keulaa (747/400 f), vaan keula pamahtaa kenttään. Lasku menee muutoin hyvin koko liukupolulla olon ajan. Nopeus vaihtelee polulla yleensä 170-190 välillä. Korkeus automatiikkakin on pois päältä. Missä vaiheessa moottoreiden tehot otetaan pois. Olishan se mukavaa osata tuokin oikeaoppisesti... näkyvyys ongelmiakin silmälläpitäen
tornadof36
Former member
Re: Hevy Landing
« Reply #1 on: 22.02.08, 19:23 »

Harjoitus tekee mestarin...

Ja jos et ole lennellyt ennen Jumboa pienemmillä koneilla, niin kannattaa ehkä jollain 737: lla ensin. Tarinasi ei sitä kertonut..

Kyllä se sieltä leijailee, kun nopeus on oikea... thmbup

Nopeus kuulostaa kyllä aika kovalta Shocked.

-Jukka
Mighela
Former member
Re: Hevy Landing
« Reply #2 on: 22.02.08, 19:33 »

Niin ja eiköhän se löpökin vaikuta. Vähemmän löpöä, vähemmän painoa, vähemmän vauhtia(?)  Grin
Mikael Tynkkynen
Offline Offline

Posts: 1927
Date Registered: 30.07.06

Re: Hevy Landing
« Reply #3 on: 22.02.08, 20:11 »

Nopeus vaihtelee polulla yleensä 170-190 välillä.

170-190 kts kuulostaa aika kovalta nopeudelta, en sen kummemmin jumbon nopeuksista tiedä, mutta kokeile vähän hitaammin.[

Missä vaiheessa moottoreiden tehot otetaan pois.

Kiitotien kynnyksellä yleensä vedetään tehot alas.

Ambitious, but rubbish.
PekkaK
Former member
Re: Hevy Landing
« Reply #4 on: 22.02.08, 20:17 »

Autopilotti ei nosta nokkaa, ellei siinä ole autoland-ominaisuus. Yleensä autopilotti otetaan pois päältä jossain kynnyksen paikkeilla.
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Hevy Landing
« Reply #5 on: 22.02.08, 21:04 »

 thmbup Joo, vähän laskupainoista ja flapsetupista riippuen k.o koneella oisko sellanen keskivertonopeus jossain välillä 155-165 kts Cheesy

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: Hevy Landing
« Reply #6 on: 22.02.08, 21:06 »

thmbup Joo, vähän laskupainoista ja flapsetupista riippuen k.o koneella oisko sellanen keskivertonopeus jossain välillä 155-165 kts Cheesy

Siis laskunopeus? Mahtanee olla vähemmän.. 135-145 voisi olla lähempänä.

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Hevy Landing
« Reply #7 on: 22.02.08, 21:11 »

Siis laskunopeus? Mahtanee olla vähemmän.. 135-145 voisi olla lähempänä.

PMDG:n 744 arvot pyörinyt FMC/MCP tolla tasolla (MCP:n arvo =FMC+5 kts) Smiley

siis 150-165 kts /flap 25

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: Hevy Landing
« Reply #8 on: 22.02.08, 21:18 »

PMDG:n 744 arvot pyörinyt FMC/MCP tolla tasolla (MCP:n arvo =FMC+5 kts) Smiley

siis 150-165 kts /flap 25
No kovat on nopeudet Roll Eyes Paljonkohan mahtaa olla ilolientä tankeissa laskeutuessa jos tollaisia arvoja tarjoilee?

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
tornadof36
Former member
Re: Hevy Landing
« Reply #9 on: 22.02.08, 21:20 »

Niin ja eiköhän se löpökin vaikuta. Vähemmän löpöä, vähemmän painoa, vähemmän vauhtia(?)  Grin

Juu..

Tottakai tuo painokin ratkaisee(kokonaisuus ratkaisee). Eikä nyt ainakaan yli MLW: n yli kannata laskuun ajella. Jollei herjalla testaile..

-Jukka Smiley
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Hevy Landing
« Reply #10 on: 22.02.08, 21:24 »

No kovat on nopeudet Roll Eyes Paljonkohan mahtaa olla ilolientä tankeissa laskeutuessa jos tollaisia arvoja tarjoilee?

 Embarrassed tunnin löpöt mukana keskimäärin eli 30-40000 lbs

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Hevy Landing
« Reply #11 on: 22.02.08, 21:40 »

TopCatin laskentaa.
Massa vaikuttaa tietty pirusti as we know Roll Eyes

[ attachment removed / expired ]

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
tornadof36
Former member
Re: Hevy Landing
« Reply #12 on: 22.02.08, 21:44 »

Jep..

Samaisen ohjelman innoittamana minä lensin viime yönä (tosin katoin tellua etc)  reilut 10 timmaa. Erittäin hieno ohjelma.. Suosittelen thmbup

-Jukka Cheesy
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1