Tango AI-taivaalle (Oli: Bongauksia FS2004:sen AI-taivaalta ja...)
hullukoira:
Quote from: Elias Lohilahti on 03.04.08, 18:44
Siis vaikka siellä olisi sellaisia lentokenttiä joille Wingo ei lennä (EFHK, EFMA, ESSA?)?
Ei haittaa yhtään. Itse joskus isken kaikki FS-kentät kattavan airport.txt:n jos plaanien tekijä on ollut niin törppö että on itse jättänyt sen osuuden pois.
pho201:
Airports*.txt-tiedostossa voi olla vaikka kuinka paljon kenttiä. Ei haittaa. Tiedoston saa helposti tekaistua vaikkapa oletusliikenteen Airports*.txt-tiedostosta kopioimalla. Sen tekstitiedoston taas saa aikaiseksi (ellei sitä jo ole olemassa), kun käyttää Decompile-toimintoa TToolssissa liikenteen bgl-tiedostolle. Ainoastaan uudet kentät, joita oletusliikennekään ei tunne kuten vaikkapa Thaimaassa Bangkokin Suvarnabhumi (VTBS), pitään manuaalisesti lisätä Airports*.txt-tiedostoihin.
Pekka
Edit: Edelleen olen sitä mieltä, että AI-liikenteen teossa kaiken maailman AI-koneiden ja niiden paintien etsiminen ympäri maailmaa on koko homman työläin ja hitain vaihe. Tätä ei ainakaan helpota se, että monissa flightplan-paketeissa tarjotut linkit ovat syystä tai toisesta vanhentuneita. Googlata saa miltei yhtenään ja usein on lopulta tyydyttävä lähimpään korvikkeeseen, vaikka ei ole edes sota-aika.
Kyllähän minä ymmärrän sen, että tekijänoikeuksia pitää kunnioittaa, mutta silti monesti tulee mieleen miten paljon helpompaa ja etenkin nopeampaa olisi, jos pakettiin saisi panna kerralla kaiken mukaan eli nuo kolme txt-tiedostoa sekä tarvittavat koneet painteineen. Näinhän nämä "suuret tuottajat" kuten PAI ja WoAI tekevätkin. Installerikaan ei ole välttämätön.
Kreeta:
Quote from: Pekka Holopainen on 06.04.08, 07:54
Edelleen olen sitä mieltä, että AI-liikenteen teossa kaiken maailman AI-koneiden ja niiden paintien etsiminen ympäri maailmaa on koko homman työläin ja hitain vaihe. Tätä ei ainakaan helpota se, että monissa flightplan-paketeissa tarjotut linkit ovat syystä tai toisesta vanhentuneita. Googlata saa miltei yhtenään ja usein on lopulta tyydyttävä lähimpään korvikkeeseen, vaikka ei ole edes sota-aika.
Kyllähän minä ymmärrän sen, että tekijänoikeuksia pitää kunnioittaa, mutta silti monesti tulee mieleen miten paljon helpompaa ja etenkin nopeampaa olisi, jos pakettiin saisi panna kerralla kaiken mukaan eli nuo kolme txt-tiedostoa sekä tarvittavat koneet painteineen. Näinhän nämä "suuret tuottajat" kuten PAI ja WoAI tekevätkin. Installerikaan ei ole välttämätön.
No WOT:n systeemihän on sillä tavalla hyvä, että he ovat etsineet plaanit ja niiden koneisiin parhaat koneet ja texturet ja ne voi ladata siitä sivulta. ja osoite on http://www.worldoftraffic.de.ki/
pho201:
Quote from: Elias Lohilahti on 07.04.08, 16:52
No WOT:n systeemihän on sillä tavalla hyvä, että he ovat etsineet plaanit ja niiden koneisiin parhaat koneet ja texturet ja ne voi ladata siitä sivulta. ja osoite on http://www.worldoftraffic.de.ki/
Asensin juuri niiden liikenteen KaiTakille ja kyllä tuossakin sai koneita ja paintejä etsiä sieltä sun täältä, kun linkki ei toiminut tai koneen kohdalla sanottiin suoraan, että sitä ei ole. Käytännössä kaikki aika meni tähän. Itse asennus oli "piece of cake".
Pekka
Kreeta:
Quote from: Pekka Holopainen on 10.04.08, 15:38
Asensin juuri niiden liikenteen KaiTakille ja kyllä tuossakin sai koneita ja paintejä etsiä sieltä sun täältä, kun linkki ei toiminut tai koneen kohdalla sanottiin suoraan, että sitä ei ole. Käytännössä kaikki aika meni tähän. Itse asennus oli "piece of cake".
Pekka
Se riippuu Lentoyhtiöstä. Joillakin ei löydy yhtään painttia, kun taas joillakin on monen monta painttia ja kaikki löytyvät. Tosin joissakin on virheitäkin. Esim. Alohalla oli johonkin painttiin kirjoitettu, Painttia ei ole, mutta se painttipas löytyi avsimista.
Navigation