Problem med VATSIM och IVAO

(1/2) > >>

LeonHolm:
Ja det är så illa ställt att jag inte kan flyga online på varken VATSIM (squakbox 3) eller IVAO. När jag försöker connecta så kommer det upp en liten enträgen ruta där det står att jag är online och kan prata med ATC osv, MEN! jag kan inte se några andra flygplan.. När jag kontrollerar om detta verkligen stämde så ställde jag mig på EGLL och connecta (VATSIM). Skrev in .cheat model och fick svaret att det fanns inte mindre än åtta andra flygplan runt omkring mig, men jag kunde efter en snabbt sökning med walk and follow inte se en enda.
Jag har Vista och Norton Internet Security installerat och enligt vissa källor på nätet så tycker de tillsammans inte om SB3 eller IVAO och att enda sättet att få det att fungera var att avinstallera Norton helt och hållet. Men det känns lite surt eftersom jag har betalat för ett år och det är långt kvar på det året ännu, så min fråga är nu.. Finns det någon på forumet som flyger online på en Vista-dator och vad för virusprogram ni använder eller liknande.

Väldigt tacksam för svar!

Martin.S:
Hej

Har inte svaret på din fråga
Men om du behöver hjälp ang ivap så besök Ivao´s Huvudforum ang ivap support här --> http://forum.ivao.aero/index.php?PHPS07ID=48d95417f05abed409dd213105c6ec02&board=205.0
Där får man kanonhjälp !

Lycka till !

Martin Särnö

Nippegubbe:
Jag fick en gång i tiden öppna någon eller några portar i min router. Hjälp hittade jag då på flightsim.no om vilken port jag skulle öppna.

http://flightsim.no/mp/

nighty142:
Har du kollat så att ditt FS är connectat till en multiplayer session? Ibland när man connectar med en klient SB3/IvAp har man inte automatiskt connectat i FS vilket gör att man inte ser trafiken runt omkring sig. Kolla under Flights - Multiplayer, står det disconnect eller connect?

peeks70:
Hej!
Jag har skrivit om detta förut.
Vista tillsammans med vissa antivirusprogram gör att du inte kan se andra flyg när du är online.
Prova att byta antivirusprogram. Jag kör AVG och det funkar!

/Peter

Navigation

Up one level

Next page