Vatsim Online + Ai-trafik

<< < (2/2)

TapioP:
First, sorry for not writing in swedish...

I was once approaching airfield with just established localizer (flying touch and go's). Suddenly I heard jet engine noise louder and louder...bang...FS restarted and I was soon parked in ramp area where I started the flight TWR controller was bit confused how I could have arrived there... I was first afraid I had hitted on some other on-line plane but there was no other on-line traffic according to controller so it must have been AI traffic hitting me. Not so nice.

Martin777:
Quote from: Daniel Mattsson on 08.03.08, 23:48

Inte för att jag ser någon bra anledning till detta, men du kan i Squawkbox stänga av funktionen som automatiskt ansluter dig till multiplayer-funktionen. Då kommer ditt FS beté sig precis som när du flyger offline, fast du är kvar på VATSIM och flygledaren ser dig på radarn.

Var i Squawkbox kan jag stänga av funktionen som automatiskt ansluter mig till multiplayerfunktionen? Hittar den inte!

Casimir:
Fliken längst åt höger tror jag den är i.

kitte:
När jag skulle testa att köra SB3 från en annan dator via Widefs så fick jag strul såtillvida att den aldrig anslöt till multiplayer funktionen. Jag förstod dock inte att jag ändå var ansluten till VATSIM, utan tänkte att jag flyger lite för mig själv då. Så jag höll på där med akrobatflygningar i min Realair Marchetti, gjorde lågsniffningar över banan tills jag fick ett personligt meddelande via SB3 på den andra datorn att "vad tusan håller jag på med?" . Tydligen var det ett stort flyin till flygplatsen (LOWW) på VATSIM och jag flög just då rakt emot alla de som låg på ILS approachen.  Själv såg jag bara AI-planen i MSFS! Jag skäms fortfarande lika mycket när jag tänker på det....

Navigation

Up one level

Previous page