IVAO - IVAP problem

(1/1)

Snubbelibubben:
Hej

Nu har jag äntligen innstalerat alla "komponenter" som behövs för IVAO, IVAP, MTL, TS och the eye. Men när jag ska connecta, när jag är inne i fs och allting är igång så kommer det upp en varningsruta " to connect to the IVAO network a connection between User interface and the network interface is required. at this moment this connection is not aviable, please check if the nessesery components are running" Sen trycker jag på ok, och all "connection" försvinner...

Nån som vet vad som måste kollas? Vad kan vara fel? Jag har provat att ominstalera IVAP ett par gånger, men det fungerar i alla fall inte...

Mvh Johan

Snubbelibubben:
nu kommer det upp en ny ruta. "connection to the IvAp network Interface has been lost. we will try to reconnect to the network Interface, check if the Network Interface is runninng on the correct machine"...

/ johan

lingfors:
Vilket OS? Kör du alltsammans på en och samma dator?

jouko:
Två vanligaste orsaker:
brandvägg (även windows egen)
virusprogramvara
stäng av allt sånt och testa.
/J

Snubbelibubben:
Jag kör på XP.

Jag la till alla tänkbara program i tillåtet-listan i norton och nu gnäller den bara "connection to the IvAp network Interface has been lost. we will try to reconnect to the network Interface, check if the Network Interface is runninng on the correct machine"

Tackar för alla svar

/ Johan

Navigation

Up one level