FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.11.17, 18:42

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Ignore-toiminto
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] 4 Reply Print
Author Topic: Ignore-toiminto  (Read 34398 times)
AD
Former member
Re: Ignore-toiminto
« Reply #40 on: 20.02.11, 14:26 »

Facebookissa olen blokannut muutaman kaverin tutun. Ei se tunnu haittaavan juurikaan saman aiheen alla olevaa keskustelua. Ei ole ainakaan toistaiseksi haitannut. Mutta jos voit kirjoittaa tietäen että jonkun torvelon juttu ei tule silmille seuraavan kerran kun avaat sivut, niin on se kuitenkin omasta mielestä parempi kuin hypätä yli tai yrittää jättää lukematta. Se on harva kaveri jonka filtteri on niin hyvä. Oma ei ole vielä sillä tasolla.
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #41 on: 21.02.11, 08:41 »

Helppohan sitä on hypätä vaan yli, jos ei halua lukea. Mutta ongelma lakaiseminen maton alle pois näkyvistä, ei ole hyvä. Jos joku ei vaikkapa minun kirjoittelustani pidä niin saa kertoa, ei niin että estää minun viestieni näkymisen. Koska jos en tiedä ongelmaa, en voi sitä myöskään korjata.

AD
Former member
« Reply #42 on: 21.02.11, 14:44 »

mutta sitä minä en käsitä miksi ignore toiminto herättää vastustusta mikäli toiminnon käyttö on vapaaehtoista?
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #43 on: 21.02.11, 15:13 »

mutta sitä minä en käsitä miksi ignore toiminto herättää vastustusta mikäli toiminnon käyttö on vapaaehtoista?

Kyllä tuo ominaisuus minulle kelpaa, mutta siinä soisi olevan ominaisuus joka ilmoittaa suodatuksen kohteelle asiasta. Jotta tämä tietää että hänen kirjoituksistaan ei pidetä, ja ehkä ottaa sitten opiksi ja kirjoittaa tulevaisuudessa paremmin/asiaa.  Smiley
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #44 on: 21.02.11, 15:29 »

No tietenkin siksi, että vähän jokainen tuntee itsensä torveloksi ja olettaa, että hänet nyt ainakin blokkataan näkymättömiin.
Eli mistä voin olla varma, että näkeekö kukaan enään kirjoittamiani kommenteja? Kannattaako sinne enään kirjoittaa mitään ja höpistä omiaan kun kaikki on kuitenkin blokanneet minut näkymättömiin . . . tuollainen pelko siinä saattaa tulla mieleen . . .

Täytyisi olla myös sellainen mahdollisuus, että mikäli henkilö on niinsanotusti "yleisesti hyväksytty torvelo" niin hänellä olisi "suojelus" eli häntä ei voisi lainkaaan "ingoorata"
 Grin

AD
Former member
« Reply #45 on: 21.02.11, 15:33 »

Kyllä tuo ominaisuus minulle kelpaa, mutta siinä soisi olevan ominaisuus joka ilmoittaa suodatuksen kohteelle asiasta. Jotta tämä tietää että hänen kirjoituksistaan ei pidetä, ja ehkä ottaa sitten opiksi ja kirjoittaa tulevaisuudessa paremmin/asiaa.  Smiley

Joo nyt ymmärrän mitä ajat takaa. Mhh PPRuNella ei tämä ignore kerro henkilölle mitään. Henk koht olen sitä mieltä että ei tarvitse. Jos joku ei halua luke allekirjoittaneen juttuja ei se oikeastaan kiinnosta minua vähääkään ei niin paljon että kiinnostaisi tietää että joku on laittanut minut listalleen. Grin Kunhan kaverit ja perhe jaksavat se on pääasia. Voihan aina kertoa laittavansa ennen blokkaamista.

Noh ei se mitään onhan näitä eri filttereitä olemassa esim se että tänne ei ole kirjoitettava yhtään mitään tai edes luettava mitään. Mutta täällä on hyviäkin juttuja ja olisi sääli jättää kaikki hyvä väliin muutaman, tosiaan vähemmistönä olevan, taulapään kirjoittelujen takia.
AD
Former member
« Reply #46 on: 09.04.11, 11:25 »

Ei siis mitään uutta tästä ignore listasta. Minulla olisi koko joukko hyypiötä sinne laitettavaksi  Grin
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #47 on: 09.04.11, 16:50 »

Älä hyvä mies lähde palstalta, kehitä itsellesi tuollainen ignore juttu, luet ja hymyilet, naurat tai kiroilet hetken, ohi tuo menee.Nuo lehdissä olevat mitä kukakin ansaitsee ovat muuallakin herättäneet ihmetystä.Minäitse ja muutama muukin kaveri mietimme aikanaan mistä tuo ansio saadaan aikaiseksi, kymmeniä samaa työtä tekeviä, vieläpä eri paikkakunnilta tuota ihmettelimme aikanaan.Nimittäin kun meistä kukaan ei päässyt tuohon lehdistössä mainittuun, ehkä oltiin B ryhmää. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
AD
Former member
« Reply #48 on: 09.04.11, 16:52 »

Joo samaa vikaa. Ei päässyt pappa 33 vuoden jälkeen eikä pääse poika, paitsi jos sahaa kahta tai kolmea duunia. Kehitellään  Grin Maanantaina taas töihin ellei joki ole katkaissut tietä kentälle.
Pekka Raninen

Date Registered: 26.07.06

« Reply #49 on: 12.04.11, 11:29 »

Minä olen kaivannut sitä nappulaa tänne jo pitkään, mutta nyt vasta osui tämä keskustelu silmään.

Ei se nyt niin vaikeaa voi olla toteuttaa käytännössä. Haluamansa henkilön piiloon blokkaaminen onnistuu Facebookissa yhdellä klikkauksella, ja tiettävästi muillakin foorumeilla. Mielestäni nappulan käytöstä ei ole mitään syytä ilmoittaa piilotetulle "kohteelle" yhtään millään tavalla. Toiminnon tarkoitushan on vain helpottaa kutakin käyttäjää poimimaan nähtäville, luettavaksi, niitä juttuja niiltä henkilöiltä joiden jutut todella kiinnostavat.

Olen itse alkanut jopa pitää taukoa koko foorumin käytöstä. Vähänhän se harmittaa, mutta kieltämättä on jo pitkään ärsyttänyt aika lujaa... Täällä on näitä besserwissereitä, jotka katsovat asiakseen kommentoida välittömästi hyökkäävästi ketä hyvänsä ja mitä tahansa asiaa. Sitä tiedetään _ihan kaikki_ ihan kaikista asioista. Mitään rakentavaa kritiikkiä ei kyetä antamaan, vaan välittömästi täyslaidallinen.

Em. toiminta ei ole kohdistunut itseeni, mutta koen erittäin häiritseväksi tuon ilmiön. Se pilaa säännöllisesti lukukokemukseni ja saa kelaamaan pikana ohi sinänsä mielenkiintoisetkin keskustelut ja valokuvaketjut. Se vaikeuttaa sitä, että löytää kustakin ketjusta ne järkevät ja perustellut mielipiteet, eriävätkin. Tuon hölynpölyn alle katoavat samalla täällä kirjoittavien kunkin alan asiantuntijoiden tai vakavien harrastajien tolkulliset kirjoitukset. Samalla harmittaa se, että ilmiselvästi ilmiö vaikuttaa tuoreiden foorumilaisten ja aloittelevien valokuvausharrastajien mielipiteisiin ja luullakseni toisinaan jopa itsetuntoon.

En ole tiennyt mihin suuntaan vedota asiassa - etenkin kun itse blokkaisin välittömästi piiloon ainakin yhden ylläpitäjän, joka mielestäni aina ja jatkuvasti kukkoilee joka v***n ketjussa jostain käsittämättömästä syystä, rehentelee tiedoillaan ym., ja tästä syystä suorastaan väärinkäyttää asemaansa, koska ei osaa toimia objektiivisesti ja ko. aseman edellyttämällä tavalla.

Täältä siis ääni sille napille. Toivottavasti se saadaan käyttöön pian.

- P -
Ilari R Lehtinen

Date Registered: 25.02.09

« Reply #50 on: 12.04.11, 12:12 »

En ole tiennyt mihin suuntaan vedota asiassa - etenkin kun itse blokkaisin välittömästi piiloon ainakin yhden ylläpitäjän, joka mielestäni aina ja jatkuvasti kukkoilee joka v***n ketjussa jostain käsittämättömästä syystä, rehentelee tiedoillaan ym., ja tästä syystä suorastaan väärinkäyttää asemaansa, koska ei osaa toimia objektiivisesti ja ko. aseman edellyttämällä tavalla.

Täältä siis ääni sille napille. Toivottavasti se saadaan käyttöön pian.

Samaa mieltä.
Muillakin foorumeilla tämä toiminto on, täälläkin se voisi olla...

Arne Wallen

« Reply #51 on: 12.04.11, 15:09 »

Henkilökohtaisesti keskityn itse asiaan, jos koen jonkun kirjoittelut liiankin rasittaviksi, jätän vain lukematta.Sama juttu kun aamuisin lueskelen lehden, jos jokin aihe ei kiinnosta jätän lukematta, en pyydä päätoimittajaa saksimaan minulle erikoispainosta.Voisihan varmaankin laitella myös "haluan lukea kaksi kertaa" napin.Pienetkin ongelmat voivat joskus tuntua melko isolta jos on niin onnellisessa asemassa ettei isoja ole.

Rangerit kunniaan.
AD
Former member
« Reply #52 on: 12.04.11, 15:36 »

Olen kerran lähettänyt Hesarin päätoimittajalle ns HV kirjeen. Sain siihen jopa vastauksen. Uutisten taso ei kirjeeni johdosta kuitenkaan muuttunut  Sad
Arne Wallen

« Reply #53 on: 12.04.11, 15:52 »

Mitäs Janne kertoi?

Rangerit kunniaan.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #54 on: 12.04.11, 20:52 »

Ilkka ***kele...  Tongue

Eikä ku olisikohan tullut Mikon aika poistua kehästä...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #55 on: 13.04.11, 16:21 »

Ilkka ***kele...  Tongue

Grin En tunnusta.

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
55-HO
Former member
« Reply #56 on: 19.04.11, 07:22 »

olisikohan tullut Mikon aika poistua kehästä...
Monasti politiikassa, ja jopa "normielämässä" jokaisen tulis vetää omat johtopäätöksensä ...
Äänestyksen paikkako. Kukahan tuollaisen kyselyn  pystyttäis ?
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #57 on: 19.04.11, 07:24 »

Monasti politiikassa, ja jopa "normielämässä" jokaisen tulis vetää omat johtopäätöksensä ...
Äänestyksen paikkako. Kukahan tuollaisen kyselyn  pystyttäis ?

Nono,syödään nyt ainakin munat rauhassa kun pääsiäinenkin tulossa....

salgmark miuku telia.com
55-HO
Former member
« Reply #58 on: 19.04.11, 07:31 »

syödään nyt ainakin munat ....
Se (hän) syö, jolla on  Wink laugh
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #59 on: 19.04.11, 07:34 »

Se (hän) syö, jolla on  Wink laugh