Problem med exclusion

(1/2) > >>

C152:
Jag provade just att föra över en byggnad från gmax till fs9, jag har satt in en
exclusion i sceneryt också så att alla träd ska försvinna men jag tror att exclusionen tar bort byggnaden också.
Hur ska man få löst det?

C152:
Jag provade just att ta bort exclusionerna men  byggnaden syns ändå inte,
vad kan det bero på?

MarkkuS:
Det är omöjligt att svara på! Det finns många saker som kan gå fel. För att någon ska kunna hjälpa dig måste du beskriva hur du har gjort. Om du inte redan har gjort, bör du gå igenom guiden "Att skapa en tekanna i Gmax".

C152:

Det är omöjligt att svara på! Det finns många saker som kan gå fel. För att någon ska kunna hjälpa dig måste du beskriva hur du har gjort. Om du inte redan har gjort, bör du gå igenom guiden "Att skapa en tekanna i Gmax".

Jag har gått igenom guiden, men fick det inte att funka. När jag laddar ner zip filen med alla flierna som behövs funkar det.
Jag kan beskriva hur jag gör, först väljer jag export och väljer Flightsim Scenery Object.
XML filen ser ut så här...

[ attachment removed ]

Sedan flyttar jag .mdl filen och xml filen över till bglcomp och flyttar .bgl filen till scenery mappen i addon scenery.
Säg gärna om jag gör något fel.

MarkkuS:
Om XML-filen ser ut som på bilden är det fel. Positionen (lat/lon) är kanske rätt, du vet bäst själv.
Däremot är den aktiva koden skrivet inom en xml-kommentar, vilket gör att det inte fungerar.

Du måste därför ta bort kommentaren:
Med "Anteckningar/Notepad" öppna xml-filen.
Ta bort bort raderna där det står: "<!--" eller "-->".
Spara xml-filen.
Med Utforskaren dra och släpp xml-filen på ikonen för bglcomp.
Du ska nu få en ny bgl-fil som installeras i FS.

mvh

Navigation

Up one level

Next page