Moderkort bränt direkt

(1/1)

alexander96:
För ett tag sen så skrev jag att min nya dator stannade stup i kvarten. Tyckte detta var väldigt konstigt så när man hade komit hem från fjällen så bar det av till butiken där vi köpt datorn. I fredags så fick jag veta vad det var (lämmnade in den i onsdags).
Och då hade moderkortet bränts... Är det inte konstigt?? Ett moderkort bör ju hålla ett tag trotsallt. Så på grund av detta så får jag inte datorn förren på tisdag så då kan jag inte vara med på IVAO Heatrhow eventet som jag hade längtat så till. Men så är det.

Ha det!

//Alexander

jar 913:
Hehe jag har haft ännu mer otur.
Köpte en ny dator i julas som jag byggde ihop själv.
det började med att nätagget var trasigt och brände upp moderkortet.
Jag köpte nytt nätagg+moderkort men det funkade ändå inte. Trodde det var processorn men nej det var det inte.
Har fått massor med hjälp av olika IT nördar och äntligen vet jag att det är det nya moderkortet som har fabrikations fel. garantitiden från dustin är slut och jag orkar inte ens försöka prata med MSI som gjort moderkortet. Problemet är att jag sparat ihop till min dator jätte länge så jag hade inga pengar kvar när jag fick reda på att moderkortet var trasigt. Men nu äntligen efter 4 månader utan dator så är mitt nya moderkort på väg 

Navigation

Up one level